Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف خدادادی،  معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست و لزوم صیانت از آن افزود: امروزه تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و مراتع به یکی از نگرانی و دغدغه‌های جدی تبدیل و افزایش آلایندگی‌ها در حوزه خاک و هوا هم سبب از بین رفتن تعادل و تناسب محیط زیست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تشریح علل و عوامل اصلی تخریب منابع طبیعی گفت: برخی از این عوامل قهری هستند یعنی به موازات افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرهای بزرگ و ایجاد بزرگراه‌ها، کارخانه‌ها و پروژه‌های اقتصادی بسیاری از این تخریب‌ها اتفاق می‌افتد.  

خدادادی با بیان اینکه توسعه اگر به تعادل نرسد منجر به تخریب منابع طبیعی می‌شود، افزود: یکی دیگر از عوامل تخریب منابع طبیعی، تضاد منافع فردی و اجتماعی است که منفعت شخصی به منفعت جمعی ترجیح داده می‌شود.  

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به منظور درک اهمیت منابع طبیعی در زندگی باید آموزش حفاظت از این نعمت‌های خدادادی به صورت ریشه‌ای و از نهاد آموزش پرورش فرهنگ سازی شود تا عموم مردم از اهمیت منابع طبیعی به خوبی آگاهی داشته باشند و بدانند که صیانت از مراتع و جنگل‌ها یکی از عوامل اصلی رشد و بالندگی برای یک زندگی سالم در جامعه است.  

خدادادی فقر و بیکاری را از دیگر عوامل اصلی تعرض به بیت‌المال ومنابع طبیعی عنوان کرد و گفت: اشتغال زایی و رونق تولید می‌تواند بطور چشمگیری از تخریب و تعرض منابع طبیعی و اراضی ملی پیشگیری کند.  

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان دستگاه‌های متولی اظهار کرد: برخی از مسئولان به اهمیت منابع طبیعی واقف نیستند و این امر خود موجب تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی شده است.  

خدادادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست اطلاعات دقیق از مراتع و میزان تخریب‌ها و میزان ورودی و تشکیل پرونده‌ها داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی موثری برای صیانت از منابع طبیعی و بیت المال داشته باشند.  

وی با اشاره به راهکارهای لازم درباره پیشگیری از تخریب و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: برخورد بدون تبعیض با متصرفان و مخربان اراضی ملی و منابع طبیعی، داشتن اراده جدی و کافی مسئولان در صیانت از بیت المال و افزایش نیروها و ایجاد انگیزه در نیروها برای حفظ منابع طبیعی، استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی در فرهنگ سازی و اگاه سازی مردم در خصوص اهمیت منابع طبیعی، استفاده از تجهیزات نوین در امر صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را از مهمترین عوامل پیشگیرانه از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.  

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به تداوم حمایت‌های قضایی از اقدامات قانونی دستگاه‌ها درامر حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: دستگاه قضایی با صدور و اجرای احکام سخت‌گیرانه در خصوص تعرض، تخریب و تصرف به بیت المال با مجرمان و متخلفان طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

کد خبر 473347 برچسب‌ها منابع طبیعی استان اردبیل وزارت دادگستری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی استان اردبیل وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس