Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۱ تشکل دانشجویی همدان در نامه‌ای به مجمع نمایندگان این استان برخی ایرادات بودجه ۹۹ را برشمردند و از آنان خواستند لایحه بودجه را در صحن مجلس رد کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۲۱ تشکل دانشجویی همدان در نامه‌ای به مجمع نمایندگان این استان برخی ایرادات بودجه ۹۹ را برشمردند و از آنان خواستند لایحه بودجه را در صحن مجلس رد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیر است:

همانطور که مستحضر هستید لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۹ مدتی است اذهان مردم و کارشناسان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به خود درگیر کرده است.
متاسفانه علی رغم تاکید رهبر انقلاب بر استقلال بودجه کشور از درآمد‌های حاصل از فروش نفت و تذکر جدی ایشان بر اصلاح ساختار بودجه، با وجود کسری ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی بودجه، عزم جدی از سوی دولت برای این منظور دیده نمی‌شود.
با توجه به ایرادات اساسی وارد بر لایحه بودجه ۱۳۹۹ که در ذیل خدمتتان ارائه می‌گردد؛ و علیرغم مطالبات دانشجویان و عموم مردم در رد و اصلاح ساختار بودجه متاسفانه در کمیسیون تلفیق تصویب شد، موکدا به شما نمایندگان تاکید می‌کنیم که در فرصت پیش رو هرچه سریع‌تر بودجه ۹۹ را در جهت اصلاح ساختاری به دولت ارجاع نمایید تا مفاد آن طبق برنامه ششم توسعه اصلاح شود:
از جمله ایرادات اساسی وارد بر بودجه ۱۳۹۹ عبارت اند از:
-فروش نفت در بودجه ۹۸ با فرض صادرات روزانه یک و نیم میلیون بشکه با قیمت بشکه‌ای ۵۴ دلار محاسبه شده که کاملا غیر واقع بینانه است. زیرا عملا میزان فروش نفت به ۳۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند که عملا میزان درآمد از فروش نفت به ۴۸ هزار میلیارد تومان در طول سال برآورد می‌شود.
-کاهش سهم صندوق توسعه ملی، برداشت دوباره از صندوق توسعه ملی و از کار افتادن این صندوق
-احتمال فساد گسترده در صورت فروش بی ضابطه و غیر شفاف حدود ۵ هزار میلیارد تومان از اموال و املاک دولت
- احتمال تحمیل کسری شدید در صورت عدم تحقق درآمد‌های دولت از محل فروش اموال و املاک
-عدم توجه به افزایش درآمد‌های مالیاتی برای پایدار کردن منابع بودجه از محل حذف معافیت‌ها (مانند مناطق آزاد، هنرمندان، و...) - کاهش فرار مالیاتی (وکلا و پزشکان و ...) - ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی (مانند cgt)
-بی‌توجه به کاهش هزینه‌های غیر ضروری دولت و شرکت‌های دولتی
- اعمال نشدن اصلاحات ساختاری بودجه ۹۸ و تکرار آن در بودجه ۹۹
-احتمال تکرار آنچه درمورد بودجه ۹۸ رخ داد که دولت با کسری حدود ۱۰۰ هزار میلیاردی آن را به مجلس ارائه کرد و چند ماه وقت و هزینه مجلس صرف آن گردید و علی رغم علم به کسری بودجه، تصویب شد. ولی دولت پس از دو ماه درخواست کاهش سقف بودجه را داد.
- کاهش چشمگیر و چه بسا قطع عمده بودجه عمرانی به عنوان تنها بازوی مولد کشور کشور
- افزایش قیمت حامل‌های انرژی و در پی آن افزایش نرخ تورم و رکود شدید اقتصادی و فشار حداکثری بر قشر ضعیف جامعه.
در پایان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان در راستای آگاهی بخشی و احقاق حقوق عامه مردم از شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود ایرادات وارده را جدی گرفته و لایحه غیر منطقی و غیرواقعی بودجه را که چیزی جز اهرم فشار بر مردم و نظام و زمینه شروع مذاکرات مجدد و تصویب لوایح استعماری خواهد بود، را رد کنید تا علاوه بر حفظ شان و جایگاه مقدس مجلس و کسب اعتماد عمومی از تکرار بحران و شوک اقتصادیدر سطح جامعه جلوگیری شود.

قرارگاه شهید همدانی بسیج دانشجویی
قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی
جامعه اسلامی دانشجویان استان همدان
انجمن اسلامی دانشجویان استان همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان
دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پرشکی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزادتویسرکان
بسیج دانشجویی دانشکده فنی تویسرکان
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان
بسیج دانشجویی دانشکده فنی نهاوند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نهاوند
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی نهاوند
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی کبودرآهنگ
بسیج دانشجویی دانشگاه مدیریتو حسابداری رزن
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رزن

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه 99 بسیج دانشجویی همدان جامعه اسلامی دانشجویان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از غزه در حالی ادامه دارد که بازداشت‌ها نیز ادامه دارد، از جمله گزارش شده در دانشگاه کارولینای شمالی، ۳۶ معترضی که در محوطه دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند.

واشنگتن پست هم گزارش داده است که دانشگاه براون در حال بررسی خروج سرمایه گذاری از اسرائیل در سال جاری است.

وبگاه آکسیوس هم در گزارشی اعلام کرد که مجلس نمایندگان از روسای دانشگاه‌های ییل، میشیگان و کالیفرنیا می‌خواهد در مورد تظاهرات طرفداران فلسطین شهادت بدهند.

اعتراضات در دانشگاه کالیفرنیا هم همچنان ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه برای معترضان دانشجو خط و نشان کشیده و هشدار داده‌اند: اگر دانشجویان در کلاس‌هایشان اختلال ایجاد کنند، اقدامات انضباطی شدیدی از جمله اخراج یا تعلیق درباره آن‌ها انجام خواهیم داد.

دانشگاه کالیفرنیا همچنین افزوده است که پرسنل خود برای اجرای قانون در محوطه دانشگاه را بیشتر کرده است.

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا هم اعلام کردند: ما خواهان عدم ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه هستیم، چون مذاکرات با مدیریت دانشگاه شکست خورد و مدیریت دانشگاه با حسن نیت با ما مذاکره نکرد.

به گفته دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا، این دانشگاه نقش خود را در ارائه خدمات آموزشی تضعیف کرده است.

همچنین یک زن معترض در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: این همبستگی با فلسطین به مدت ۱۲ روز یک تظاهرات مسالمت آمیز بوده و شرکت کنندگان در معرض خطر اخراج و دستگیری قرار دارند.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامدهای جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا با توجه به آخرین تحولات جاری در دانشگاه‌های آمریکا به بررسی گرایش‌های ضداسرائیلی نسل جوان در آمریکا بپردازیم.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093679

دیگر خبرها

  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس