Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با روزنامه «پیپل دیلی» به نقش چین در برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و حمایت از اثربخشی برجام اشاره کرد و گفت: صلح در خاورمیانه با منافع اساسی همه کشور‌های منطقه و ثبات و توسعه جهانی در ارتباط است. با بی ثباتی در خاورمیانه، صلح به سختی در جهان حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چین همیشه به برقراری صلح در خاورمیانه کمک کرده است. ما از صلاحیت و اثربخشی برنامه جامع اقدام مشترک، برجام (JCPOA) حمایت کرده و طرفین ذیربط را برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مشورت تشویق کرده ایم.

وانگ یی درباره مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: ما متعهد هستیم بر اساس ابتکار عمل دو طرف اقدام کنیم تا بن بست در مذاکرات صلح خاورمیانه را در سریعترین زمان بشکنیم. پکن در نقاط مهم منطقه‌ای مانند سوریه، لیبی، سودان جنوبی و یمن، مذاکرات صلح را ارتقا داده و راه حل‌هایی را پیشنهاد داده ایم. ما در مجموع ۲۷۰۰۰ حافظ صلح به خاورمیانه اعزام کرده ایم و کمک‌های گسترده بشردوستانه‌ای به پناهندگان برخی از کشور‌های منطقه ارائه داده ایم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: چین همیشه در توسعه خاورمیانه نقش داشته است. ما چشم انداز "توسعه برای صلح" را پیش رو داشته و به کشور‌های منطقه کمک کرده ایم تا صنعتی سازی خود را تسریع کنند و از طریق همکاری در طرح «یک کمربند یک جاده» و ایجاد ظرفیت، توسعه یابند.

وزیر خارجه چین همچنین اظهار داشت پکن از آمریکا و کره شمالی خواسته به توافق‌های پیشین پایبند بمانند و برای دست‌یابی به صلح پایدار نقشه راهی تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ