Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۱ تشکل دانشجویی همدان در نامه‌ای به مجمع نمایندگان این استان برخی از ایرادات بودجه ۹۹ را برشمردند و از آنها خواستند لایحه بودجه را در صحن مجلس رد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ۲۱ تشکل دانشجویی همدان در نامه‌ای به مجمع نمایندگان این استان برخی از ایرادات بودجه ۹۹ را برشمردند و از آنها خواستند لایحه بودجه را در صحن مجلس رد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه بدین شرح است:

همانطور که مستحضر هستید لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۹ مدتی است اذهان مردم و کارشناسان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به خود درگیر کرده است.

متاسفانه علی رغم تاکید رهبر انقلاب بر استقلال بودجه کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت و تذکر جدی ایشان بر اصلاح ساختار بودجه، با وجود کسری ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی بودجه، عزم جدی از سوی دولت برای این منظور دیده نمی شود.

با توجه به ایرادات اساسی وارد بر لایحه بودجه ۱۳۹۹ که در ذیل خدمتتان ارائه می‌شود؛ و علیرغم مطالبات دانشجویان و عموم مردم در رد و اصلاح ساختار بودجه متاسفانه در کمیسیون تلفیق تصویب شد، موکدا به شما نمایندگان تاکید می‌کنیم که در فرصت پیش رو هرچه سریع‌تر بودجه ۹۹ را در جهت اصلاح ساختاری به دولت ارجاع کنید تا مفاد آن طبق برنامه ششم توسعه اصلاح گردد:

از جمله ایرادات اساسی وارد بر بودجه ۱۳۹۹ عبارت اند از:

-فروش نفت در بودجه ۹۸ با فرض صادرات روزانه یک و نیم میلیون بشکه با قیمت بشکه ای ۵۴ دلار محاسبه شده که کاملا غیر واقع‌بینانه است زیرا عملا میزان فروش نفت به ۳۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند که عملا میزان درآمد از فروش نفت به ۴۸ هزار میلیارد تومان در طول سال برآورد می‌شود.

-کاهش سهم صندوق توسعه ملی، برداشت دوباره از صندوق توسعه ملی و از کار افتادن این صندوق

-احتمال فساد گسترده در صورت فروش بی ضابطه و غیر شفاف حدود ۵ هزار میلیارد تومان از اموال و املاک دولت

- احتمال تحمیل کسری شدید در صورت عدم تحقق درآمدهای دولت از محل فروش اموال و املاک

-عدم توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی برای پایدار کردن منابع بودجه از محل حذف معافیت‌ها(مانند مناطق آزاد، هنرمندان، و...) - کاهش فرار مالیاتی (وکلا و پزشکان و ...) - ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی  (مانند cgt)

-عدم توجه به کاهش هزینه‌های غیر ضروری دولت و شرکت‌های دولتی

- اعمال نشدن اصلاحات ساختاری بودجه ۹۸ و تکرار آن در بودجه ۹۹

ـاحتمال تکرار آنچه درمورد بودجه ۹۸ رخ داد که دولت با کسری حدود ۱۰۰ هزار میلیاردی آن را به مجلس ارائه کرد و چند ماه وقت و هزینه مجلس صرف آن شد و علیرغم علم به کسری بودجه، تصویب شد. ولی دولت پس از دو ماه درخواست کاهش سقف بودجه را داد.

- کاهش چشمگیر و چه بسا قطع عمده بودجه عمرانی به عنوان تنها بازوی مولد کشور کشور

- افزایش قیمت حامل‌های انرژی و در پی آن افزایش نرخ تورم و رکود شدید اقتصادی و فشار حداکثری بر قشر ضعیف جامعه.

در پایان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان در راستای آگاهی‌بخشی و احقاق حقوق عامه مردم از شما نمایندگان مجلس انتظار دارد ایرادات وارده را جدی گرفته و لایحه غیرمنطقی و غیر واقعی بودجه را که چیزی جز اهرم فشار بر مردم و نظام و زمینه شروع مذاکرات مجدد و تصویب لوایح استعماری خواهد بود را رد کنید تا علاوه بر حفظ شان و جایگاه مقدس مجلس و کسب اعتماد عمومی از تکرار بحران و شوک اقتصادی در سطح جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان بودجه مجلس شورای اسلامی فساد مجمع نمايندگان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است و مجلس پیش‌رو باید گامی در راستای اصلاح آیین‌نامه داخلی بردارد.

علی جعفری آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضعف آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، گامی مهم در روند قانون‌گذاری است و مجلس پیش رو باید گامی در راستای اصلاح آئین‌نامه داخلی بردارد.

وی افزود: آرای ممتنع یکی از مهم‌ترین اشکالات آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بیانگر ضعف نماینده و مجلس است، چراکه به نمایندگان مجوز رأی ممتنع می‌دهد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشور و اصلاح امور اجرایی امری ضروری در حکمرانی است که با استفاده اصولی از عنصر قانونی استیضاح توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان به آن جامه عمل پوشاند.

جعفری‌آذر با انتقاد از دخالت نمایندگان در بعضی امور ادامه داد: عزل و نصب مدیران با دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای است که موجب تأثیرگذاری منفی در اعتماد مردم نسبت‌به قوه مقننه می‌شود.

وی با اشاره به شایسته‌سالاری در استخدام‌های دولتی گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر ادارات و انواع مختلف استخدام‌ها، انگیزه‌های کاری از بین رفته است و مردم از عملکرد ادارات و سازمان‌های دولتی رضایت ندارند.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص توجه به مسئله آموزش و پرورش افزود: نبود نظارت بر طیف‌های گسترده مدارس و توزیع نشدن عادلانه مدارس دولتی ناشی از بی‌برنامگی وزارت آموزش و پرورش است که موجب مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی برای شهروندان شده است.

کد خبر 751618

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین