Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از اخبار مهمی که طی امروز، چهارم دی‌ماه در صفحات معارفی رسانه‌های کشور منعکس شده، خبر آغاز نام‌نویسی مرحله دهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور است.

به گزارش ایکنا؛ از جمله اخبار مهمی که طی امروز چهارشنبه، چهارم دی‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، می‌توان به خبر آغاز نام‌نویسی مرحله دهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور از سوی دارالقرآن خانه کارگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، چهارم دی‌ماه و تا ساعت 16:30 تعداد پنج خبر با عناوین «بررسی شبهات میلاد حضرت عیسی(ع)/ حضرت مریم(س) فرشته وحی را در قالب انسان مشاهده کرد»، «قائم مقام جدید ستاد اقامه نماز منصوب شد»، «تفرقه و اختلاف نظر خطر بسیار بزرگی برای جهان اسلام است»، «رهبر معظم انقلاب موفق به شکست جبهه تفرقه‌گرا شده‌اند» و «گردش اطلاعات در فضای مجازی از رویکردهای آینده مجمع تقریب است» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و اغلب اخبار این صفحه مربوط به تکریم و معارف دبیران کل قدیم و جدید مجمع تقریب مذاهب است.
«رهبر معظم انقلاب موفق به شکست جبهه تفرقه‌گرا شده‌اند»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در مورد سخنان دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم تکریم و معارف دبیران کل قدیم و جدید مجمع تقریب مذاهب بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در آیین تکریم و معارفه دبیرکل سابق و جدید مجمع تقریب، ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که به مدت 8 سال مأموریت بزرگ دبیرکلی این مجمع را بر دوش ایشان قرار دادند، گفت: در عرصه تقریب و وحدت، در چند سال اخیر شاهد چالش‌های بسیاری بوده‌ایم و دشمن با بسیج همه امکانات خود برای ضربه زدن به جهان اسلام تلاش کرد.
وی با تأکید بر اینکه امروز نشانه‌های شکست جبهه تفرقه‌گرا بر همگان آشکار است، افزود: جبهه تفرقه‌گرا امروز سعی در ضربه زدن به جهان اسلام دارد، اما رهبر انقلاب اسلامی توانستند در عرصه وحدت پیروز شوند. می‌توان گفت یکی از بزرگترین موفقیت‌های مقام معظم رهبری در عرصه رهبری جهان اسلام این است که ایشان توانستند جبهه تفرقه‌گرا را شکست بدهند».
فارس
خبر تلاوت ترتیل صفحه 251 قرآن کریم با صدای مرحوم مصطفی اسماعیل، قاری مشهور مصری، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است که هر روز نسبت به انتشار خبر تلاوت ترتیل به عنوان اولین خبر روز اقدام می‌کند.
همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «جریان‌های تکفیری به همه ادیان بی‌احترامی کردند»، «وحدت مسلمین از صدر اسلام مورد حمله دشمنان بود و امروز به اوج رسیده است» و «آغاز مدیریت جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی با ۳ رویکرد جدید» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که از خبر قرآنی در میان این اخبار خبری نبوده و اغلب این اخبار نیز مربوط به مراسم تکریم و معارف دبیران کل قدیم و جدید مجمع تقریب مذاهب است.
یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «جریان‌های تکفیری به همه ادیان بی‌احترامی کردند» دارد، مربوط به دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از مدیران این سازمان با سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران است که در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه تعدادی از مدیران این سازمان در آستانه سال نو میلادی و سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) با حضور در کلیسای سرکیس مقدس با سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار کرد.
حجت‌الاسلام میثم امرودی در این دیدار با اشاره به جنایاتی که داعش در عراق و سوریه در برابر مسلمانان و مسیحیان انجام داد، تأکید کرد که مسلمانان و مسیحیان ایران در اعصار مختلف در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان هستند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی با محوریت هموطنان ارامنه در شهرداری تهران عنوان کرد: بین دو دین اسلام و مسیحیت نزدیکی‌ها و اشتراکات زیادی وجود دارد و بسیاری از آموزه‌های اسلام و مسیحیت در یک راستا قرار دارد».
مهر
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «آغاز نام نویسی مرحله دهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور» است که خبری قرآنی و مربوط به سازمان دارالقرآن خانه کارگر بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محمد صادق محسنی کبیر مدیر اجرایی سازمان دارالقرآن خانه کارگر گفت: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن‌کریم، ثبت‌نام مرحله دهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن‌کریم آغاز شد.
وی گفت: فعالیت این مدرسه به گونه‌ای طراحی شده که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملاً غیرحضوری و تلفنی، طی ده ماه و سه هفته حافظ کل قرآن‌کریم شوند.
وی افزود: شکل اجرای این طرح به این حالت هست که ابتدا یک آزمون تعیین سطح و چند تست روانشناسی از افراد گرفته می‌شود. بعد مطابق با نتیجه آزمون‌ها و تست‌ها یک جلسه مشاوره تحصیلی و یک جلسه مشاوره روانشناسی برگزار می‌شود، البته در طول یک سال تحصیلی به صورت منظم تحت نظر کلینیک روانشناسی معاینه می‌شوند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تنها سه خبر با عناوین «اهمیت انجام کار خیر از منظر حضرت رسول اکرم (ص)»، «حکم شرعی وضوی زن در حضور نامحرم/ آیا به اموال کودک نابالغ، خمس تعلق می‌گیرد؟» و «بهترین زمان اقامه نماز آیات برای خورشیدگرفتگی ۵ دی» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و اغلب در حوزه احکام و حدیث انتشار یافته‌اند.
ایرنا
«مجمع تقریب مذاهب بنا به درخواست شیعیان جهان از رهبری، تشکیل شد»، «تفرقه و اختلاف امروز خطر بزرگی برای مسلمانان است»، «در محضر علم، هم شرقی و هم غربی هستیم» و «هم‌افزایی مسلمانان به سونامی قدرت اسلامی علیه استکبار می انجامد»، عناوین چهار خبری را تشکیل می‌دهند که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است.
اخبار امروز این صفحه نیز که در میان ‌آن‌ها هیچ خبری در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد، بیشتر مربوط به مراسم معارفه دبیرکل جدید مجمع تقریب مذاهب بوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد شش خبر با عناوین «عروج حضرت عیسی(ع)؛ یک تاکتیک الهی برای عصر ظهور»، «ادیان دلیلی برای جدایی نیستند»، «جهان بیش از پیش نیازمند صلح، مدارا، همدلی و عقلانیت است»، «منش جمهوری اسلامی ایران وحدت است/ بیش از هر زمانی نیازمند وحدت جهان اسلام هستیم»، « دبیرکل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معرفی شد» و «محورهای دارای اهمیت تقریب مذاهب اسلامی» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه قرآنی جای ندارند.
یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «منش جمهوری اسلامی ایران وحدت است/ بیش از هر زمانی نیازمند وحدت جهان اسلام هستیم» دارد، مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تکریم آیت‌الله محسن اراکی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیران کل پیشین و جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی- رئیس دفتر مقام معظم رهبری- صبح امروز (چهارشنبه، ۴ آذرماه) در آیین تکریم آیت‌الله محسن اراکی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیران کل پیشین و جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی،‌سیاسی و سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از علمای شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی بسیج دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار کرد:‌ این جلسه، جلسه‌ای متشکل از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام است. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منشأ خدمات بزرگی است که از سال ۶۹ به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد. مقام معظم رهبری در آن زمان در رابطه با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از سوی دشمنان جهان اسلام احساس خطر کردند. اگر اتحاد برقرار شود وضعیت نابسامان مسلمانان از بین رفته و دیگر شاهد این همه اختلاف و تفرقه نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: بنده بیش از ۵۰ سال است که آیت‌الله تسخیری را می‌شناسم. همچنین آیت‌الله اراکی از شخصیت‌های برجسته و ارزشمند در جمهوری اسلامی هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیرویی جوان، پرتلاش و پویا هستند که به خوبی از سوی مقام معظم رهبری برای دبیرکلی این مجمع انتخاب شده‌اند. امیدواریم در آینده نیز شاهد این باشیم که مجمع در عرصه وحدت فعالیت‌های خود را پویاتر و مستحکم‌تر از گذشته ادامه بدهد».
ایبنا
«چرا نجف به عنوان یک دانشگاه اسلامی پیشرفت نمی‌کند؟»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران تا این ساعت را تشکیل می‌دهد که در مورد تصحیح و انتشار کتاب «تاریخ نجف یا دانشگاه اسلامی»، نوشته شیخ مرتضی مدرس گیلانی از سوی پژوهشکده حج و زیارت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «کتاب «تاریخ نجف یا دانشگاه اسلامی»، نوشته شیخ مرتضی مدرس گیلانی از سوی پژوهشکده حج و زیارت تصحیح و منتشر شد.
این کتاب‌ شرحی از تاریخ نجف و زندگی‌نامه علمای این شهر است که اهمیت آن را در شناخت تاریخ اجتماعی نجف در سال‌های نزدیک به نگارش آن می‌توان عنوان کرد.

نجف اشرف به عنوان پایگاه علم و فقاهت، قدمتی هزارساله دارد و در نظر مسلمانان به ویژه شیعیان، از این رو که این شهر مقدس مدفن مولای متقیان و نیز برخی عالمان برجسته است از جایگاه رفیعی برخوردار است. ارتباط دو ملت ایران و عراق، غیر قابل انکار است و مشترکات فرهنگی و سیاسی، بر اهمیت این موضوع افزوده است؛ در کنار مراقد مطهر شش امام شیعیان در این کشور که اهمیتی مضاعف بدین روابط داده و سبب گستردگی مراودات فیمابین شده است».
میزان
«زمان اقامه نماز آیات برای خورشید گرفتگی اعلام شد»، «حضور توریست‌های مسیحی در حرم «حضرت فاطمه معصومه(س)»، «خواندن «نماز آیات» چه احکامی دارد؟» و «زمان «خورشید گرفتگی» مشخص شد»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و اغلب در رابطه با احکام مربوط به خورشیدگرفتگی انتشار یافته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیتهای قرآنی اخبار معارفی رسانه ها آغاز نام نویسی مرحله دهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: در جهان اسلام و از جمله در کشور ما ظرفیت‌های مساعد بسیاری برای فعالیت‌های خیرخواهانه وجود دارد که می‌توان از طریق آنها به مسلمانان نیازمند یاری رساند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کمیته امداد امضا شد.

در این مراسم که با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، دو طرف بر همکاری مشترک در حوزه ترویج فرهنگ نیکوکاری در حوزه برون‌مرزی تأکید کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی بر ضرورت ابتکار عمل در انجام اعمال خیر تأکید کرد و گفت: خلاقیت در ترویج آموزه‌های نیکوکاری می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کند. در این زمینه نیازمند ایجاد زمینه برای جلب اعتماد عمومی هستیم.

ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان خیران جهان با مردم غزه

شهریاری با اشاره به دغدغه عمومی میان مردم در انجام کارهای خیر تصریح کرد: به منظور جلب اعتماد عمومی برنامه‌هایی در نظر گرفته شد، از جمله سامانه‌ای به نام آی محسن به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب طراحی شده است تا مسیری برای یاری رساندن به تمام مسلمانان در جهان اسلام باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه افراد می‌توانند با کمک این سامانه برای کمک به هم‌کیشان خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: از طریق برگزاری پویش‌های در سامانه، سقف و میزان نیازها برآورد می‌شود و از این مسیر زمینه‌ای مساعد برای کمک‌رسانی فراهم می‌شود.

او ادامه داد: در جهان اسلام و از جمله در کشور ما ظرفیت‌های مساعد بسیاری وجود دارد که می‌توان از طریق آنها به مسلمانان نیازمند یاری رساند.

 

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد

 

شهریاری به دغدغه جهانی در راستای کمک به مردم غزه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم در کشورهای دیگر می‌دانند که مسئولان حکومتی آنها ممکن است طرفدار آمریکا باشند و به همین دلیل کمک آنها به دست مردم غزه نرسد، با این وجود می‌خواهند به مردم غزه کمک کنند. به همین منظور لازم است تدابیری ایجاد پل ارتباطی میان این افراد و مردم غزه اندیشیده شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب به ضرورت‌ها و بایسته‌های فرهنگ‌سازی در این رابطه اشاره کرد و توضیح داد: محروم، محروم است و تفاوتی ندارند که فرد ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد.

لزوم توجه به ظرفیت‌های امت اسلام در زمینه نیکوکاری

سخنران دیگر این مراسم سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بود به سوابق و پیشنیه همکاری کمیته امداد با مجمع جهانی تقریب اشاره کرد و آن را زمینه‌ای برای همکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان در حوزه برون‌مرزی دانست.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان یادگار امام خمینی و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی دارد، اظهار داشت: کمیته امداد در حوزه برون‌مرزی نیز دارای تجربیات خوب و موفقی است که نیاز به گسترش دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های امت اسلام در زمینه نیکوکاری، گفت: تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی میان کشورهای منطقه در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد است و زمینه اشتغال‌زایی بسیاری شده است.

 

حفظ موضوعی ‌زمینه‌ای برای رواج "حفظ تخصصی قرآن" در کشور است

 

او ادامه داد: ظرفیت‌ها و امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرانه تجمیع شود و از فرصت‌های مشترک در قالب همایش، سمینار علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی بهره ببریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: موضوع نقش نخبگان و نیز خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری در تفاهم‌نامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب پیش‌بینی شده تا از این طریق هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور شکل بگیرد.

شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند