Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:00:51 GMT

گردشگری در دنیا بر تمامی بخش‌ها غلبه دارد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۷۴۸۰

گردشگری در دنیا بر تمامی بخش‌ها غلبه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع گردشگری در دنیا به همه بخش های اقتصادی طعنه زده اما در کشور ایران توجه کمتری به این موضوع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست با فعالین گردشگری استان اظهارکرد: موضوع گردشگری در دنیا به همه بخش های اقتصادی طعنه زده اما در کشور ایران توجه کمتری به این موضوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید نوع نگاهمان را تغییر دهیم و منتظر اینکه فقط دولت شغل ایجاد کند نباشیم.

این مسئول با بیان اینکه در بخش گردشگری باید به موضوع درآمدزایی توجه شود و مشاغل گردشگری جدی گرفته شود، بودجه گردشگری امسال۵۰ درصد افزایش یافته که در سال آینده باید افزایش بیشتری را داشته باشیم اما این بودجه فقط می تواند تا حدودی در رفع مشکلات گردشگری موثر باشد و تاسیسات گردشگری باید درآمدزایی کنند.

وی ادامه داد: بدون کاشت و بذرپاشی برداشتی صورت نمی‌گیرد و سرمایه‌گذاری در این حوزه است بذری است که در آینده ثمر خواهد داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با هماهنگی و نظارت کامل و برنامه ریزی صحیح دستگاههای اجرایی را هماهنگ و همسو کرده تا در راستای توسعه گردشگری استان گام بردارند.

وی افزود: در روابط اقتصادی نیاز به رابطه برد برد است و باید به گونه‌ای عمل شود که همه اقشار از توسعه اقتصادی گردشگری سود ببرند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ظرفیت های دهیاری ها در راستای تغییر چهره استان استفاده شده و اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته شده اما باید در این زمینه شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر رفتار مناسب کارکنان تاسیسات گردشگری گفت: برخی رفتارهای پر جاذبه می‌تواند گردشگران را از نقاط مختلف دنیا جذب کند به عنوان مثال رفتار مهربانانه و مهمان نوازی یک کارگر بلوچ چنان جاذبه ای را ایجاد کرده گردشگر خارجی از نقطه دور دنیا به بلوچستان کشانده است.

این مسؤول ادامه داد: با هم افزایی و همدلی و استفاده از همه ظرفیت های استان در رفع موانع تلاش کنیم و فرهنگ سازی صورت گیرد تا همه مردم بدانند اگر توسعه استان صورت گیرد نفعش برای عموم است

وی افزود: این استان فرودگاه های زیادی دارد اما باید تلاش شود تا تعداد پروازها نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر موضوع آموزش در این حوزه بیان کرد: دوره های آموزشی بازاریابی و تهیه مواد اولیه صنایع دستی نیز امری است که در بحث گردشگری باید جدی گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با حفظ طرح‌های سنتی، خلاقیت در صنایع دستی ایجاد شود تا این هنر پر مصرف شده و بازار داشته باشد.

این مسؤول افزود: توسعه گردشگری با برنامه مشخص و هدف گذاری و پیوند با حوزه های مختلف صورت می‌گیرد و باید به گونه‌ای عمل شود که برای همه منفعت داشته باشد.

موهبتی بیان کرد: امیدوارم با مطالبه گری درست برنامه‌ریزی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی با بخش خصوصی استان و بهره گیری از ظرفیت‌های بزرگ استان از جمله دریا، مرز و غیره فرصتهای خوبی ایجاد شود که زمینه ساز توسعه استان شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری سیستان و بلوچستان زاهدان گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)