Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، گفت: فرزندان، امانتی الهی هستند که به پدر و مادر سپرده شده‌اند. قلب آنها در کودکی و نوجوانی پاک، ساده و بی پیرایه است، آن چنان که پذیرای هر نقش و روکننده به هر سو هستند؛ پس چه بهتر که از همان آغاز، نقش نماز را در دل و جان فرزند پدید آوریم و به این گونه او را از گزند شیطان باز بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، چهارم دی‌ماه در همایش «نماز و فضای مجازی» که در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: زندگی پاکیزه هنگامی به‌دست خواهد آمد که انسان دل خود را با یاد خدا زنده نگه دارد تا به کمک آن بتواند با همه جاذبه‌های بدی و فساد مبارزه کند و دست شیطان‌های درونی و برونی را از سر خود کوتاه کند.
وی بیان کرد: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند که حق فرزند بر تو این است که بدانی وجود او از توست و بد و خوب او در این دنیا به تو ارتباط دارد و بدانی که در سرپرستی او مسئولیت‌ داری و مسئول تربیت او هستی و او را به خداوند بزرگ راهنمایی کنی. بنا بر این روایت می‌توان گفت که چه عملی نیکوتر از نماز که می‌تواند فرزندان‌مان را به‌سوی خدا راهنمایی کند و دل آنها را پیش از آنکه شیطان برباید، در کف خدا نهد.
پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت ادامه داد: فرزندان، امانتی الهی هستند که به پدر و مادر سپرده شده‌اند. قلب آنها در کودکی و نوجوانی پاک، ساده و بی پیرایه است، آن چنان که پذیرای هر نقش و روکننده به هر سو هستند؛ پس چه بهتر که از همان آغاز، نقش نماز را در دل و جان فرزند پدید آوریم و به این گونه او را از گزند شیطان باز بداریم.
لطفیان سرگزی با بیان اینکه نماز یعنی کشف ظرفیت‌های خود، اظهار کرد: برای روبه رو شدن با سردرگمی‌های زندگی و پیشگیری از انحراف‌های اخلاقی و رفتاری، لازم است که خود و افراد خانواده به‌ویژه فرزندان، از این سرچشمه رحمت الهی یعنی نماز غافل نشویم.
مدرس تفسیر و علوم حدیث سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی، گفت: یکی از انقلاب‌های مهم در جهان، انقلاب اسلامی ایران است که این انقلاب عظیم منجر به گسترش تشیع و بیداری اسلامی در سرتاسر جهان شده است؛ انقلابی که به رهبری مردی عادل، فقیه، آگاه به زمان، عارف و سالک الی الله شکل گرفت.
وی بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره)، این مرد بزرگ و اندیشمند در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ برای همیشه چهره زشت و پلید پهلوی را به مردم ایران نشان داد و هیچ‌گاه از مبارزه با ظالم و ستمگر خسته نشد و از تهدیدات مخوف پهلوی و سیستم وحشیانه پلیس مخفی رژیم ستم‌شاهی موسوم به ساواک نهراسید و هر چه فشارها و سختگیری‌ها بیشتر می‌شد ایشان با صلابت‌تر و مقتدرانه‌تر به مبارزه ادامه می‌داد.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با مقاومت مردم و نبردهای خونین، طومار حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران برای همیشه بر چیده شد و حکومتی نو برآمده از خواست مردم رنج کشیده، به‌نام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.  
وی با تأکید بر ولایت‌مداری، افزود: در حقیقت هر انسان منصف و عاقل می‌داند اگر در انقلاب ایران سکانداری ولایت فقیه نبود، همان سال‌های اول انقلاب با خیانت‌های عده‌ای از جمله بنی صدر ملعون، تفرقه‌های داخلی، ترورها و جنگ تحمیلی با کشور عراق به سادگی متحمل شکست بزرگی می‌شدیم، اما حضرت امام(ره) با درایت و راهنمایی‌های خود کشور و انقلاب را مصون نگه داشتند.
مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اظهار کرد: ملت بزرگ ایران علی‌رغم مشکلات موجود و تحمل فشارها و سختی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها به انزوا کشیده نشدند و اگر در گوشه و کناری نارسایی و ضعفی مشهود شد با هدایت‌های مقام معظم رهبری به وفاق ملی مبدل شد.
محمود لطفیان انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز فضای مجازی شیطان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، فرمانده سپاه نوشهربا بیان اینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و با ارزش را بگیرد، گفت: یکی از جا‌هایی که دشمن به شدت مورد حجمه قرار داده فرهنگ کارو کارگری است و ما باید فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کنیم و موردی که ما در حال حاضر در آن ضعف داریم این است که در برخی جا‌ها که نیاز به کارگر است با کمبود مواجه هستیم.

سرهنگ مهرداد ابراهیم پور در آیین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان نوشهر که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از زحمات قشر زحمتکش کارگر است، اظهار کرد: نقش کارگران در پیدایش انقلاب اسلامی و پیروزی آن بی بدیل است و انقلاب ما تنها انقلابی بود که همه اقشار از جمله کارگران در آن نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به حضور غیرتمندانه کارگران بعد از پیروزی انقلاب و بخصوص در هشت سال دفاع مقدس، افزود: کارگران هم در دفاع مقدس شرکت کردند و هم به عنوان پشتیبان جبهه حق علیه باطل کار‌های بزرگی انجام دادند که برگ زرینی در دفتر پرافتخار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز تحریم‌ها از همان روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در همان دورانی که حتی به ما سیم خاردار نمی‌دادند فرصت‌هایی از دل تهدید‌ها به وجود آمد که نشانه خلاقیت جامعه کارگری در دوران هشت سال دفاع مقدس تحت شدیدترین تحریم‌ها بود.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر به ادامه نقش آفرینی جامعه کارگری در حال حاضر اشاره کرد و یادآور شد: الان در جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ به یک جنگ ترکیبی تبدیل شده است و دشمنان سر مسائل اقتصادی با ما سرجنگ دارند.

سرهنگ ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که موضوعات اقتصادی را شعار سال انتخاب می‌نمایند که بخشی مهمی از آن تولید و مشارکت است که رکن اصلی آن کارگران هستند.

وی با تاکید براینکه کارگران ما باید فکر راهبردی و خلاقانه داشته باشند که بسیار مهم است، متذکر شد:این فضا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و کسانی را داشتیم که در حوزه دفاع مقدس در ساخت تجهیزات و موتور‌های جت به ما کمک کردند.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر ادامه داد: مهم نیست که ما در چه جایگاهی کار می‌کنیم مهم این است که در آن جایگاهی که کار انجام می‌دهید آنجا را مرکز عالَم بدانید.

سرهنگ ابراهیم‌پوربا اشاره به حضور خلاقانه کارگران در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد:در این جنگ اقتصادی نقش تک تک کارگران به عنوان افسران و فرماندهان جهاد اقتصادی نقش مهمی است.

فرمانده سپاه نوشهر با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و باارزش را بگیرد، گفت:تا می‌توانیم باید این فرهنگ را در بین نسل‌های جدید نهادینه کنیم.

سرهنگ ابراهیم‌پور تصریح کرد: استقلال اقتصادی از جمله دستاورد‌های مهم جامعه کارگری است که کارگران رکن مهم رشد اقتصادی هستند و بنابراین نیاز است خود را به علوم روز دنیا مجهز کنند.

در ادامه آدینه حسین عمویی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نوشهربا اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اهمیت کارو کارگر، گفت: به فرموده امام راحل «حیات کشور مدیون کار و کارگر است» و مقام معظم رهبری نیز در آخرین دیدار با کارگران کشور درپنجم اردیبهشت سال جاری به مسئولان تاکید نمودند «حال کارگرخوب باشد، حال کشورخوب می‌شود» و این امر خود موید اهمیت بالای این قشر عظیم است.

وی افزود:شهرستان نوشهر با داشتن واحد‌های تولیدی، صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اتحادیه‌ها یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مازندران است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:طی سال گذشته با برگزاری مستمر کارگروه اشتغال و با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان ۲ هزار و ۶۱۱ نفر اشتغال در سامانه رصد با درصد تحقق ۱۳۹ درصد ثبت شد.

عمویی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخش مقرری بگیران نگاه ما بازگشت به کار است که با اشتغال مجدد ۷۹ نفر و ۴۷ نفر آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر ۳۱۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری این شهرستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از وظایف مهم این اداره ارتقا آموزش و ایمنی است با ایجاد کارگروه ایمنی شهرستان، در حال حاضر این شهرستان پایلوت این طرح در استان مازندران است.

عمویی تاکید کرد:در راستای تحقق شعار امسال در جهت جهش تولید با مشارکت کارگران پرتلاش شهرستان گام‌های موثری برخواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • خشکه مقدس هایی که تیرهای کمان شیطان هستند؛ خوارج امروز کیستند؟ (فیلم)
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی