Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی چهارشنبه شب در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس کل سازمان بازرسی کشور در مشهد برگزار شد با تاکید بر سیاست راهبردی استان مبنی بر رونق اقتصاد مرز افزود: ۷۰ درصد بازار کشورهای آسیای میانه در اختیار خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی ظرفیت افزایش مبادلات تجاری خود با کشورهای آسیای میانه را تا پنج میلیارد دلار در سال دارد و افزایش مبادلات تجاری برای افغانستان تا ۲ میلیارد دلار، برای ترکمنستان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار و برای تاجیکستان یک میلیارد دلار قابل تحقق است.

استاندار خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته چند سیاست راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در استان دنبال شده است که مهمترین آن سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی بوده است زیرا باورمان این است که اشتغال منجر به کاهش فساد، آسیبهای اجتماعی، پرونده‌های بازرسی و تامین امنیت در استان می‌شود.

علیرضا رزم حسینی افزود: در همین راستا طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در قالب امضای تفاهم نامه با ۱۴۳ معین اقتصادی با هدف توسعه روستاهای استان به اجرا درآمد که منجر به سرمایه گذاری  ۱۲۸ هزار میلیارد تومان  در قالب بیش از ۲۰۰ طرح شد و البته  مشکلات این پروژه‌ها در حال بررسی است تا بتوان اشتغالزایی و توسعه لازم را از محل آنها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه آب، موافقتنامه طرح انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرق کشور طی دو هفته گذشته در چابهار بین سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به امضا رسید و به طور قطع طی ۱۰ سال آینده آب دریای عمان به این استان خواهد آمد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ساماندهی وضعیت کشف رود در مشهد گفت: این رودخانه سالها آلودگی داشته و دامنه این آلودگی محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده بود، از این رو شهرداری مشهد مسوولیت ساماندهی وضعیت این رودخانه را برعهده گرفت و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

رزم حسینی افزود: طرح "ثامن" پیرامون حرم مطهر رضوی برای سالها مورد اختلاف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف بود که در نهایت این مشکلات برطرف شد و ۲۷۹ طرح عمرانی پیرامون حرم رضوی در مدت یک ماه آینده رونق می‌گیرد و  این طرحها نیاز به جذب منابع مالی مجدد ندارد و سرمایه‌گذاران، خود مسوولیت طرحها را  بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به سیاست راهبردی خراسان رضوی در مواجهه با اعتراضات مردمی گفت: بارها معترضان به حق در مقابل استانداری تجمع کردند که ما در مواجهه با آنان سیاست گفت و گو و عاری از هر گونه تعرض به جمعیت معترض را در پیش گرفتیم و در نهایت این اعتراضات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم در خصوص آنها اعمال شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شورای تامین استان بحث مدارا با اعتراضات مردمی به تصویب رسید که در نتیجه این رویکرد، در ناآرامی‌های اخیر پس از افزایش قیمت بنزین، وضعیت بحرانی در استان به ویژه مشهد مقدس ایجاد نشد  و  اعضای شورای تامین استان به خوبی وضعیت را مدیریت کردند.

رزم حسینی با تاکید بر تغییر رویکرد سازمان بازرسی در نظارت بر امور افزود: این که چرا فردی از شهرداری در استانداری مشغول به فعالیت شده یا اینکه فلان هزینه از چه منابع مالی در فلان اداره انجام گرفته است را نمی‌توان وظیفه اصلی سازمان بازرسی دانست بلکه این نهاد باید پیگیر عدم انجام وظیفه دستگاه‌های اجرایی و بانکها در مواجهه با مردم باشد و مانع از بروز فساد و ایجاد نارضایتی در بین مردم شود.

وی ادامه داد: اینکه چرا بانکی از پرداخت تسهیلات به مردم خودداری کرده یا چرا صدور مجوز برای فعالیتهای اقتصادی از سوی برخی نهادها طولانی شده است باید در دستور کار سازمان بازرسی قرار گیرد تا بتوان سطح رضایتمندی مردم را ارتقا داد و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کرد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ترکمنستان دریای عمان استانداری خراسان رضوی علی‌رضا رزم‌حسینی مرز تاجیکستان اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی آسیای میانه خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ترکمنستان دریای عمان استانداری خراسان رضوی مرز تاجیکستان اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی آسیای میانه خراسان رضوی شهرداری مشهد ترکمنستان دریای عمان استانداری خراسان رضوی مرز تاجیکستان اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی آسیای میانه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هاشم غیاثی اظهار کرد: رسالت اصلی مدیران و فرماندهان بسیج، کمک و یاری رساندن و تسهیل امور خدمت‌رسانی بهتر به مردم است که نسبت به آرمان‌های انقلاب در همه زمان‌ها وفادار هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: در مساله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، جهش تولید با مشارکت مردم و این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ادارات اظهار کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم ما را مسموم کرده و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

غیاثی با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: بسیج ادارات و کارمندان سپاه خراسان رضوی یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای مأموریت‌های بر زمین مانده دارد.

کد خبر 6094244

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران