Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- فرزاد سحرخیز، درباره حمایت از ایده تولید کاغذ با گلبرگ‌های دور ریز زعفران گفت: شرکت زعفران سحرخیز با رویکرد استفاده از فناوری‌های نو و مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به حمایت و شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در صنعت زعفران کرده است. در همین راستا مرکز دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها، صنعت زعفران را در مرکز علمی کاربردی شرکت زعفران سحرخیز دایر کرده و سحر خیز اقدام به حمایت از استارتاپ‌هایی خواهد کرد که در حوزه تولید کاغذ از دور ریز گل‌های زعفران استفاده کنند

اقای دکتر فرزاد سحر خیز ، عضو هیات مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز افزود: باتوجه به ایکنه استارتاپ‌ها خلاقیت‌هایی دارند؛ فضایی ایجاد کنند تا در این زمینه روندی رو به رشد را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نیاز به حمایت مهم‌ترین موضوعی است که بسیاری از استارتاپ‌ها به آن احتیاج دارند تا ایده‌های خود را به مرحله عملیاتی آن هم به صورت گسترده برسانند.
فرزاد سحرخیز افزود: گروه شرکت های زعفران سحرخیز از یک استارت آپ حوزه گلبرگ زعفران حمایت میکند.

تولید کاغذ با گلبرگ‌های دور ریز زعفران ایده‌ایست که استارتاپ‌های ایرانی آن را به مرحله عملیاتی شدن رساندند و برای همین نیاز به حامی مالی داشتند. در این زمینه گروه شرکت های زعفران سحرخیز سرمایه‌گذرای را برعهده گرفته و سرمایه ای را در اختیار ایده‌پردازان قرار داده تا در کارخانه‌ای واقع در تربت حیدریه ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ با گلبرگ را به اتمام رسانده و پروژه را به مرحله عملیاتی شدن برسانند.
وی به امید استفاده از گلبرگ های دورریز برای تولید کاغذ اشاره کرد و افزود: این ایده‌ای است که برای نخستین بار در جهان به آن پرداخته شده و اگر با موفقیت عملیاتی شود می‌توان امیدوار بود درخت کم‌تری قطع و زباله کم‌تری تولید شود.
.
او با تاکید بر لزوم توجه به محیط‌زیست ادامه می‌دهد: این حمایت از استارتاپ‌ها با هدف توجه به محیط‌زیست بوده و از آنجایی که بالغ بر 20 هزار تن گل زعفران پاک کرده دور ریخته می‌شود می‌توان از این زباله به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.
سحرخیز گفت: ایده محصول نوآورانه توسط گروه استارتاپ برای شرکت سحرخیز پرزنت شده و با در نظر گرفتن زنجیره ارزش شرکت و ارزش سازمان‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی به این جمع‌بندی رسیده سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها انجام گیرد و با پشتیبانی پارک علمی فناوری استان خراسان رضوی آغاز و این کارخانه تولید کاغذ را با ساخت ماشین‌آلات و دستگاه‌هایش در تربت حیدریه شروع کرده است.
این کارشناس صنعت غذا اظهار امیدواری کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده تا یک ماه آینده ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ از طریق گلبرگ زعفران به اتمام خواهد رسید و تولید آزمایشی صنعتی برای نخستین بار در جهان آغاز خواهد شد.
فرزاد سحرخیز( عضو هیات مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز) در نهایت افزود: این روزها موضوعات زیست‌محیطی در زندگی مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و سحرخیز با هدف انجام یک مسئولیت اجتماعی و اینکه کاغذهایی با کیفیت‌های مختلف از گلبرگ زعفران و سایر گلبرگ گل‌هایی که دور ریخته می‌شود تولید خواهد کرد تا زعفران در بسته‌بندی از جنس خودش خودش مجددا به دست مصرف‌کننده برسد.

 

در این راستا در پنجمین نمایشگاه پژوهش و فناوری گروه شرکت های زعفران سحرخیز تفاهم نامه حمایت از استارت آپ تولید کاغذ با حضور اقای دکتر کشمیری
مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد کرد و پس از ان قرارداد اجرایی تولید این ایده استارت اپی با حضور اقای دکتر محمد حسن عصاره ریاست ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید

 

اهمیت و توجه به محیط‌زیست دغدغه‌ایست که این روزها نه تنها فعالان محیط‌زیست را درگیر کرده بلکه بسیاری از فعالان حوزه‌های اقتصادی دیگر را نیز به فکر واداشته از چه راه‌هایی می‌توانند به محیط‌زیست کمک کرده و جلوی روند سرعتی تخریب این نعمت الهی را بگیرند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زعفران صنعت استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی