Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر شیر توماج روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان پیش از وقوع سیل، ۴ هزار و ۳۸۶ عضو فعال در کتابخانه ها داشت اما تعداد اعضای فعال آق قلا در ماه های اخیر با کاهش ۷۰ درصدی به یک هزار و ۱۸۳ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: بروز برخی دغدغه های اقتصادی ناشی از سیل مانند توجه به بازسازی ابنیه و واحدهای خسارت دیده و متاثر شدن اشتغال شهروندان از این حادثه قهری از دلایل کاهش رغبت شهروندان برای کتابخوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سیل ابتدای امسال کتابخانه مرکزی شهر آق قلا دچار خسارت جدی شد و ساختمان آن را در زمره اماکن تخریبی و نیازمند بازسازی مجدد قرار گرفت اما با هوشیاری پرسنل به بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب این کتابخانه آسیبی نرسید.

توماج گفت: وارد شدن خسارت به کتابخانه مرکزی دولت محمد آزادی آق قلا و بسته بودن چند ماهه آن در کاهش تعداد کتابخوانان بی تاثیر نبوده که تلاش می کنیم با تامین زودهنگام اعتبار، ساخت بنای جدید این مجموعه فرهنگی به پایان برسد.

به گفته وی کتابخانه آق قلا تا زمان استقرار در ساختمان جدید، در یک بنای استیجاری به فعالیت ادامه می دهد.

وی همچنین به فعالیت ۶ باب کتابخانه شهری و روستایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر کتابخانه مرکزی آق قلا و کتابخانه ابونصر فارابی شهر انبار الوم، روستاهای انقلاب، عطا آباد، کرد و گری هم کتابخانه دارند.

فرماندار آق قلا حضور کتابخانه سیار در روستاها و مدارس این شهرستان سیل زده را در توسعه فرهنگ مطالعه تاثیرگذار دانست و از مدیران آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست نسبت به راه اندازی مجدد کتابخانه سیار اقدام کنند.

آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع است و بر اثر بارشهای آخرین روزهای سال ۹۷ و فروردین ماه سال جاری و بروز سیلاب متحمل خسارت های متعددی شد.

بخشی وسیعی از استان گلستان در جریان سیل ابتدای امسال بر اثر طغیان رودخانه ها و سر ریز سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر دچار آبگرفتگی شدید شده بود.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

برچسب‌ها خسارت سیل آق قلا کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل آق قلا کتابخانه خسارت سیل آق قلا کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران