Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:07:33 GMT

تلفن‌ همراه عامل ۲۰درصد سوانح جاده‌ای همدان

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۹۷۸

تلفن‌ همراه عامل ۲۰درصد سوانح جاده‌ای همدان

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخی از افراد هنگام رانندگی اقدام به استفاده از تلفن همراه می‌کنند در حالیکه این اقدام آنها موجب کاهش تسلط به خودرو و جاده می‌شود.

وی اضافه کرد: خودروی بسیاری از افراد به علت مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی از مسیر اصلی خارج شده و یا از پل حاشیه جاده و ارتفاع سقوط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین برخی رانندگان اقدام به رصد فضای مجازی، سایت ها، ارسال عکس و پیامک، مکالمه تصویری و صوتی هنگام رانندگی می کنند که این اقدام آنها بسیار خطرآفرین است.

سرهنگ عزیزی افزود: به تازگی یک دستگاه خودرو پژو که از اسدآباد حرکت کرده بود در کمتر از طی ۱۵ کیلومتر مسافت در گردنه اسدآباد و نزدیکی روستای رسول آباد واژگون شد و راننده آن مجروح و به طور معجزه آسا زنده ماند.

وی بیان کرد: معطوف شدن توجه راننده پژو به تلفن همراه موجب خروج این خودروی سواری از مسیر اصلی و برخورد با خاک های انباشته شده در حاشیه جاده شده که پس از آن به علت بالا بودن سرعت، خودرو به سمت آسمان پرتاب شده و با سقف به زمین می‌خورد.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تفاوتی با رانندگی در حالت خواب آلودگی ندارد چرا که در هر دوی این موارد، همه سرنشینان خودرو مجروح یا جان خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ عزیزی افزود: خودروی سواری پژو تک سرنشین بوده در غیر اینصورت هر سرنشین دیگری در این خودرو حضور داشت با توجه به شدت حادثه جان خود را از دست می‌داد.

وی اظهار داشت: با وجود افزایش اعمال قانون رانندگان متخلف اما همچنان شاهد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی هستیم که این امر گویای نتیجه بخش نبودن جریمه در کاهش تخلف است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در صورت مواجهه ماموران با رانندگانی که در حال مکالمه با تلفن همراه هستند آنها را یکصد هزار تومان جریمه می‌کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: همچنین طبق قانون برای رانندگان خودروهای عمومی از جمله اتوبوس و کامیون علاوه بر جریمه پنج نمره منفی و برای خودروهای شخصی سه نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها پلیس راه همدان تلفن همراه تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه همدان تلفن همراه تصادفات جاده ای پلیس راه همدان تلفن همراه تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد در گفتگویی با بیان اینکه سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت، اظهارکرد: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

وی گفت: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903393

دیگر خبرها

  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی