Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود شهرکی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و استاندار برگزار شد افزود: در حال حاضر ۲ واحد فرآوری طلا، سه واحد منیزیت، سه واحد صنایع فولادی، چهار واحد در حوزه زغال، فرآوری‌های مواد معدنی، طرح‌های توسعه لاستیک، سه طرح توسط سازمان گسترش و طرح‌هایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ه) در دست اجرا است که نوید می‌دهد شرایط خوبی در استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه صنایع معدنی استان انجام شده از جمله اینکه ظرفیت ذخایر معدنی از ۱۱ میلیون تن به ۱۷ میلیون تن افزایش یافته است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه‌های معدنی در استان اظهار داشت: تعداد پروانه‌ها از سال ۹۲ تاکنون از ۳۲۰ مورد به ۶۳۰ رسیده است.

وی تصریح کرد: امسال چند طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که پیش‌بینی شده تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهرکی گفت: در حوزه تجارت نیز اقدامات خوبی در مرز اتفاق افتاده است که از جمله آن می توان به تسهیل فرایند صادرات اشاره کرد.

وی با اشاره به حوزه تنظیم بازار در استان یادآور شد: این نوید را به مردم استان می‌دهیم که هیچگونه کمبود کالای اساسی و غیراساسی وجود ندارد و شرایط تهیه کالا در وضعیت خوبی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها در کالای برنج زمانی با کمبود مواجه شدیم اما به اندازه لازم حتی بیش از نیاز برنج تامین و در سطح استان توزیع شده است.

وی گفت: در حوزه بازرسی ۳۰۰ واحد متخلف شناسایی و پنج میلیارد تومان پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

شهرکی تاکید کرد: مجموعه اصناف و واحدهای تولیدی استان قانون‌مدار و رعایت کننده قیمت و اخلاق اقتصادی هستند اما برخورد با متخلفان جدی است و هیچ اغماضی در این زمینه نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم گفت: بنا به تاکید معظم‌له نخستین توقع و انتظار صادرکنندگان این است که به معنای واقعی فضای کسب و کار مقررات‌زدایی و قوانین دست و پاگیر در شرایط فعلی برداشته شود.

محسن احتشام افزود: مقام معظم رهبری ۲۸ آذر امسال در جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان فرمودند، دستگاه‌های حکومتی باید با جدیت به دنبال بهبود محیط کسب و کار و برطرف کردن قوانین مزاحم و اصلاح عملکردهای غلط باشند تا محیط مساعد تولید در کشور ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در فضایی کار می‌کنیم که چالش‌های زیادی هم در فضای بین‌المللی بخاطر تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی و هم داخل کشور وجود دارد، در حالیکه فضای کسب و کار باید به جهش اقتصادی می‌رسید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با تاکید بر اینکه امروز به تفکر مدیریت استراتژیک نیاز داریم عنوان کرد: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که در شرایط تغییر، تحول و بحران بتواند استراتژی‌هایی تعریف کند تا تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، صادرکنندگان، کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی را از مرگ و میر نجات دهد و به سوی اهداف تعیین شده هدایت کند.

وی گفت: با یک برنامه نمی‌توانیم به اهداف بلند اقتصادی خود برسیم چون چالش‌های زیادی در فضای کسب و کار وجود دارد، لذا بایستی تفکرات برنامه ریزی را به سمت فرایند مدیریت استراتژیک پیش ببریم.

احتشام یادآور شد: بخشنامه‌ای تحت عنوان روش‌های برگشت ارز حاصل از صادرات در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد، همه می‌دانیم ارز حاصل از صادرات یک وظیفه ملی است و باید به چرخه برگردد اما چگونگی برگشت آن را باید در یابیم.

وی که به عنوان یکی از صادرکنندگان نمونه ملی نیز معرفی شده است گفت: بایستی تصمیمات کارا و موثر گرفته شود تا انگیزه حضور در بازارهای جهانی برای صادرکننده در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: صادرکنندگان در شرایط کنونی کار بسیار سختی بر عهده دارند لذا توقع داریم با سیاست‌ها و تصمیمات کارا و موثر شاهد بهبود فضای کسب و کار مدنظر مقام معظم رهبری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فرایند مبادلات تجاری باید تسهیل و تصحیح شود گفت: تولید، توزیع، مبادله و مصرف حلقه‌های یک زنجیره هستند که باید نگاه فرایندی داشته باشیم.

احتشام با بیان اینکه تولید صادرات‌محور نیاز به کیفیت دارد اظهار داشت: اگر تولید مور حمایت قرار بگیرد در صادرات نیز موفق خواهیم بود چراکه وارد بازار جهانی شدن نیاز به کارهای باکیفیت و متمایز دارد.

وی عنوان کرد: در حلقه تولید، توزیع، مبادله و مصرف، خام فروشی نباید باشد در حالیکه بخش زیادی از محصولات کشاورزی و معدنی استان خام فروشی می‌شود و باید به سمت برندسازی حرکت کنیم تا این حلقه به توسعه متوازن ختم شود.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی است لذا محروم نیست بلکه بسیار غنی است که باید برای نقاط ضعف چاره‌اندیشی شود.

وی خواستار تسهیل صادرات به کشور افغانستان شد و گفت: بازارچه‌های مرزی استان که اکنون سه بازارچه غیرفعال است باید بازگشایی شود و طرف افغان را قانع کنیم که مبادلات مرزی سبب رفاه برای دو کشور خواهد شد.

احتشام کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان استان دانست و گفت: در این زمینه قرار شد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یابد که جای قدردانی دارد.

وی یکی دیگر از خواسته‌های صادرکنندگان را ثبات نرخ ارز برشمرد و افزود: با ثبات نرخ ارز دیگر نیازی به سامانه‌های سنا، نیما و سایر نیست، همچنین تک نرخی شدن و ثبات نرخ ارز می‌تواند به توسعه صادرات کشور کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به هزینه‌های بالای حمل و نقل به عنوان یکی از مشکلات صادرکنندگان استان تصریح کرد: امید است در بسته‌های مشوق صادراتی این موضوع دیده شود.

وی برندسازی و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر خواسته‌های به حق صادرکنندگان استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۹۷ هزار خانوار استان در زمینه محصولات استراتژیک کشاورزی استان مشغول به کار هستند.

احتشام تاکید کرد: در راستای مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، توسعه صنایع فراوری در حوزه معادن و کشاورزی باید افزایش یابد.

وی گفت: امید است هم افزایی بهتری بین بخش خصوصی و دولتی در سطح ملی شکل بگیرد تا فضای کسب و کار کارایی و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران هم گفت: در سال‌های اخیر اقدامات زیادی انجام شده است اما صادرکنندگان و تولیدکنندگان بخاطر تحریم‌های خارجی ناراحت نیستند بلکه نگرانی آنها از تحریم‌های داخلی و مدیریت است.

سید جواد زمانی افزود: امروز بیکاری و مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد اما معتقدیم هیچ مسوولی در مملکت ما نیست که درد تولید، صادرات و فعالان اقتصادی را نفهمیده باشد.

وی بیان کرد: صادرات یعنی تولید، تولید یعنی اشتغال و اشتغال به معنای درآمد ملی است لذا اگر صادرات با مشکل مواجه شود در نتیجه شاهد مشکلات زیادی از قبیل بیکاری، عدم درآمد ملی و مسایل و مشکلات اقتصادی خواهد شد.

در این آیین از ۱۰ صادرکننده برگزیده استانی که حائز بالاترین امتیاز در ارزیابی شاخص‌های مربوطه در سال جاری شده‌اند و یک صادرکننده نمونه ملی سال جاری که در همایش کشوری امسال به عنوان صادر کننده برتر ملی انتخاب شده و تندیس و نشان صادر کننده برتر ملی را نیز دریافت کرده است با اهدای لوح و تندیس تجلیل شدند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات خراسان جنوبی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : پروژه آبرسانی نرژی چقابور دالاهو در بخش گهواره توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف کرمانشاه در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول این پروژه، آبرسانی به بیش از ۲۰ روستا که عمدتا با تنش آبی مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته که در جهت تحقق این هدف تاکنون بیش از ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا و ۶۰۰ مترمکعب مخزن ساخته شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ابزار امیدواری کرد؛ در صورت تأمین اعتبار، ۱۰ روستای هدف این مجتمع که بیشترین تنش آبی را دارند، تا پایان نیمه اول سال‌جاری و ۱۰ روستای دیگر در فاز اول این پروژه هم تا پایان سال‌جاری از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد