Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رمضان‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: پرونده‌های کلاهبرداری دیجیتال در فضای مجازی و اینترنت افزایش یافته و فعالان فضای مجازی باید در استفاده از این امکان جدید و تکنولوژی ارتباط جمعی سریع دقت کامل را به خرج دهند تا از دام کلاهبرداران حرفه‌ای در امان باشند.

وی همچنین با اشاره به افزایش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جامعه اظهارکرد: با توجه به پرونده‌های قضایی موجود در صورت اتفاق هرگونه کلاهبرداری خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال قابل شناسایی نبوده و در بیشتر موارد حتی در صورت تشکیل ،رسیدگی و صدور حکم برای این گونه پرونده‌های قضایی بدلیل مجهول بودن مکان فروشنده ارز مال‌باختگان به پول خود نمی‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت ،تشویش اذهان عمومی ،تنویر افکار ،نشر اکاذیب و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل پیگیری قضایی است، افزود: برخورد با تخلفات فضای مجازی نیز نشدید شده است.

وی گفت: برخلاف نظر برخی افراد که فضای مجازی را خارج از هرگونه نظارت و کنترل اعلام می‌کنند، در حال حاضر این فضا کاملا کنترل شده و تحت نظارت بوده و درصورت دریافت شکایتی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برابر با مواد قانونی با تخلفات صورت گرفته در این فضا برخورد شده و متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

رمضان‌پور افزود: با توجه به اعمال فیلترینگ تلگرام از سوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور حضور در این شبکه اجتماعی با استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن از سوی هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی دور زدن قانون و جرم محسوب شده و دستگاه‌های اجرایی و موسسات وابسته به دولت حق استفاده از این شبکه را در هیچ شرایطی ندارند.

وی با بیان اینکه تلگرام مخفی‌گاه مناسبی برای متخلفان فضای مجازی در کشور ایران اسلامی نیست، اظهارداشت: فیلتر این شبکه موجب کاهش ناهنجارهای اجتماعی و همچنین سهولت کار رصد ،شناسایی و برخورد قضایی با متخلفان فعال در این شبکه اجتماعی شده است.

او گفت: در حالی که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مجاز داخلی و یا خارجی در دسترس می‌توانند مورد استفاده فعالان فضای مجازی قرار بگیرند، دلیل اصرار بر حضور در تلگرام به عنوان یک شبکه غیرمجاز منطقی نیست.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: طرح جامع فضای مجازی با هدف افزایش کنترل و نظارت بر این فضا تهیه و تدوین می‌شود.

فریدون بابایی افزود: با نهایی شدن کار این طرح ،مسیر کنترل و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی فعال در فضای مجازی هموار شده و از آسیب‌های تهدیدکننده قشر نوجوان و جوان پیشگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه نوجوانان و جوانان بیش از سایر گروه‌های اجتماعی در معرض تهدیدها و آسیب فضای مجازی قرار دارند، اظهارداشت: استفاده درست از این ابزار اطلاع‌رسانی و ارتباط جمعی می‌تواند برای رشد جامعه موثر واقع شود.

وی افزود: در کنار گسترش فضای مجازی در بین قشر دانش‌آموز جابجایی و تغییر مداوم نظام آموزشی کشور در سال‌های اخیر موجب سردرگمی آنها شده و ادامه این روند آسیبی جدی برای نوجوانان و جوانان است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال هم گفت: فضای مجازی ابزاری مناسب برای ارتباط جمعی است ولی در صورت بکارگیری نادرست می‌تواند به یک وسیله تخریبی و آسیب بزرگ اجتماعی تبدیل شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها دادستان خلخال جرایم سایبری فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستان خلخال جرایم سایبری فضای مجازی دادستان خلخال جرایم سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» تالیف هژیر فتحی و با همکاری فائزه تقی‌پور منتشر شد.

روندهای طی شده دهه‌های اخیر نشان داده که میزان مصرف رسانه‌های سنتی که روزگاری رسانه‌های جریان اصلی جامعه بوده‌اند رو به افول نهاده و شبکه‌های اجتماعی مجازی منبع اصلی دریافت اطلاعات شده‌اند. تبدیل این شبکه های اجتماعی به عنوان منابع اصلی تولید و توزیع خبر، فضایی را شکل داده است که این روزها می توان ادعا کرد رسانه‌های سنتی دیگر مثل گذشته قادر نیستند دستورکار برای افکار عمومی تعیین کنند. در این وضعیت، رسانه‌های اجتماعی کارکرد تعیین دستورکارها و برجسته سازی موضوعات را بر عهده گرفته اند از این منظر متخصصان حوزه رسانه در خصوص ادامه این روند و آینده مواجه ای که شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی دارند، نگران باشند.

منظر آینده پژوهی در حوزه رسانه هم برای تحریریه رسانه ها و هم برای سیاستگذاران حوزه رسانه مفید و اثر بخش خواهد بود. در این کتاب کوشیده شد که سناریوهای محتمل آینده که در مواجهه شبکه های اجتماعی مجازی با رسانه های سنتی ایران رخ خواهد داد، با روش علمی شناسایی و تبیین شود تا هم فعالان حوزه رسانه به خصوص مطبوعات از آن بهره ببرند و هم متولیان رسانه ای کشور درک بهتری از جایگاه آینده شبکه های اجتماعی در فضای رسانه ای کشور داشته باشند.

کتاب حاضر حاصل پژوهشی است با روش آینده‌پژوهی در مقطع دکترا، با عنوان «آینده پژوهی شبکه های اجتماعی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران از منظر روابط قدرت» که در آن سعی شده آینده های محتملی که شبکه های اجتماعی مجازی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران دارند، شناسایی و تبیین شود. در این پژوهش، خبرگان رسانه ای، دانشگاهی و فضای مجازی به شناسایی مولفه های اثربخش در این مواجهه رسانه ای پرداختند که در نهایت به ترسیم سناریوهای آینده منجر شد. همچنین در فصل آخر نیز به موضوع روزنامه نگاری رباتی به عنوان روشی برای برون رفت رسانه های سنتی از منجلاب کمبود مخاطب و بهبود وضعیت این وسایل ارتباط جمعی در حوزه محتوا و مخاطب پرداخته شده است.

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» در ۱۸۰ و به قیمت ۱۸۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899353

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی