Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با انتشار برخی اخبار درباره وخامت حال سلطان قابوس، وزرای خارجه قطر و عربستان سعودی با همتای عمانی خود تماس تلفنی برقرار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عمان از تماس تلفنی «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «یوسف بن علوی بن عبدالله» همتای عمانی خود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عمان در حساب توئیتری خود نوشت که «یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر خارجه تماس تلفنی از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کشور برادر قطر به منظور کسب اطمینان، تماس تلفنی دریافت کرد و سلام و درود تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به وی ابلاغ کرد».

 

وزارت خارجه عمان همچنین اعلام کرد که «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز بن علوی تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن سلام و درود سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را به او ابلاغ کرد.

اگرچه به محتوای گفت‌وگوهای وزرای خارجه قطر و عربستان با عمان اشاره‌ای نشده است اما چند روز پیش عمان میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و هیأت همراه او بود که وی در دیدار با مقامات مختلف این کشور از جمله بن علوی به بررسی تحولات منطقه و اوضاع یمن پرداخت.

از سوی دیگر سه روز پیش روزنامه‌ انگلیسی«گاردین» در گزارشی مدعی شد که حال جسمانی سلطان عُمان نامساعد است و نوشت که بحث‌های مفصلی در دیوان سلطنتی در خصوص جانشین احتمالی «قابوس بن سعید» سلطان عمان در جریان است.

در حالی که شبکه خبری المیادین لبنان نیز روز چهارشنبه به نقل از منابعی از وخامت حال سلطان قابوس خبر داد، این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت که قابوس نزدیک به ۵۰ سال سلطنت عمان را بر عهده داشت، اما بیماری طولانی‌مدت وی رو به وخامت است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عمان قطر عربستان سلطان قابوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده