Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد : طی ۹ ماهه امسال، پس از بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از آسانسور‌های نصب‌شده در سطح استان، ۴۷۹ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور صادرشده است.

او اضافه کرد: مطابق نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد در سال ۱۳۷۸ اجرای استاندارد اجباری تامین، نصب و بازدید‌های دوره‌ای آسانسور اعلام شده است و تمام آسانسور‌های نصب‌شده از سال ۸۲ تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعمل‌های آن قرار گرفت و با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری، ساختمان‌های دارای آسانسور تنها به شرط دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور پایان کار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد همدان متذکر شد: مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تامین و نصب آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل نمایند.

مددی  گفت: مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان برای درخواست بازرسی فنی از آسانسورنصب شده تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir باید اقدام کنند.

او بیان کرد: در خصوص پرداخت هزینه‌های بازرسی فنی آسانسور (قابل پرداخت به شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد) باید طبق تعرفه‌های مندرج در سامانه مذکور اقدام و در این خصوص از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خارج از تعرفه‌های مزبور اکیداً خودداری کنند.

مددی بابیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی عملکرد آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است و بعد از یکسال نیاز به بازرسی مجدد و اخذ تاییدیه‌های سرویس‌های ماهانه می‌باشد، گفت: مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسور‌های در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند و به منظور ثبت درخواست بازرسی ادواری و دریافت گواهینامه بازرسی به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور (به نشانی ذکر شده) یا به ادارات کل استاندارد استان محل نصب آسانسور، مراجعه نمایند.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطر نشان کرد: اگر حادثه‌ای همراه با ایجاد جرح برای مسافرین آسانسور، به وقوع بپیوندد، کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان است.

مددی گفت: برای تائید اصالت گواهینامه عملکرد آسانسور با ارسال پیامک حاوی شناسه ده رقمی ملی آسانسور که نصب آن داخل کابین آسانسور اجباری است به سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی مبنی بر داشتن اعتبار گواهینامه آسانسور و یا عدم اعتبار آن ارسال می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد ملی گواهینامه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند. روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. خبر را بخوانید. عکسی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899677

دیگر خبرها

  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری