Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با کارشناسان تولیدات گیاهی به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه امسال پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو در استان سمنان توزیع‌شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ۳۲ هزار و ۵۳۳ هکتار از اراضی استان سمنان باید به کشت گندم اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ درصد از تعهد این سازمان در بخش کشت گندم محقق شده است، افزود: در این برنامه ۲۱ هزار و ۸۰۳ هکتار به‌صورت کشت آبی و مابقی کشت دیمی انجام می‌شود، همچنین ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت جو اختصاص‌یافته است.

۶ هزار هکتار سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۱۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت دیمی اختصاص یافت، تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید غلات به‌ویژه گندم و جو در افزایش بهره‌وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده و با بکار گیری تمام ابزار در دستور کار قرار دارد.

رضایی بابیان اینکه تأمین بذر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کلزا نیز در اولویت بعدی قرار دارد، یادآور شد: سطح کشت ابلاغی برای محصول کلزا در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ‌بر شش هزار هکتار تعیین‌شده است که تاکنون دو هزار هکتار به‌صورت پاییزه کشت‌شده و ۸۰۰ هکتار نیز در فصل بهار کشت می‌شود.

کد خبر 4808127

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت کلزا گندم و جو جهاد کشاورزی سمنان بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین بیرجند شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز مشهد آبگرفتگی معابر استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی