Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی- استاندار کردستان با اشاره به اینکه ساختمان‌های بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می‌شوند، گفت: مسئولان در استان و شهرستان ها باید فضاها و ساختمان هایی را که از آنها استفاده نمی‌شود در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و با این نهاد فرهنگی به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، پنجم دی‌ماه در جلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اظهار کرد: اهمیت بحث کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست لذا در این زمینه هر آنچه که بتوانیم انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های مازاد و بلا استفاده در سطح استان باید تبدیل به کتابخانه شود، افزود: مسئولان در استان و شهرستان‌ها باید فضاها و ساختمان‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌شود، در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و با این نهاد فرهنگی به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.
استاندار کردستان، بیان کرد: تجلیل از نویسندگان بومی و شاخص اقدامی بسیار ارزشمند است که باید به صورت مشترک توسط ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شود.
مرادنیا ذکر کرد: عدم برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها به فرمانداران تذکر داده می‌شود که در این خصوص اقدامات لازم انجام گیرد.
پاتوق‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های کردستان افزایش یابد
در ادامه فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، گفت: با توجه به نیاز استان به احداث و تقویت کتابخانه‌های عمومی هدف این است که پاتوق‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های کردستان افزایش یابد.
وی با اشاره به کمبود کتابخانه‌های عمومی در استان، افزود: ۲ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال برای خرید تجهیزات کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، ذکر کرد: با توجه به اینکه سروآباد جزو شهرستان‌هایی است که به عنوان پایلوت شناخته شده، نیازهای این شهرستان مورد تأیید وزارت برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته است.
قدسی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری در سنندج و مریوان برای ایجاد کتابخانه فعال شده است، افزود: محلات کانی‌کوزله، حسن‌آباد و نایسر سنندج سه ساختمان خریداری شده است که ظرفیت تأسیس کتابخانه را دارد.
در ادامه محمد بهرامی، رئیس کتابخانه شهرستان سنندج، با اشاره به مکاتبه محل احداث کتابخانه در روستای شویشه، بیان کرد: این درخواست را داریم که این ساختمان را طبق قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی به مدت ۱۰ سال به کتابخانه واگذار شود.
وی افزود: ساختمان برای تأسیس کتابخانه در روستاهای «توریور و باینچو» در بخش حسین‌آباد شناسایی شده که مالکیت آن زیر نظر سازمان آموزش و پرورش است در این راستا برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در سطح استان درخواست داریم این ساختمان‌ها جهت احداث کتابخانه به بهره‌برداری برسد.
در ادامه فرزام بیدارپور، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز عنوان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی این است که باید دانشجویان در عرصه باشند و در روستاها خدمات بهداشتی و درمانی را آموزش ببیند در این راستا فضایی برای خوابگاه و خانه بهداشت در روستاها در نظر می‌گیریم.
وی ادامه داد: می‌توانیم محل واقع در روستای شویشه را به صورت اجاره‌ای برای احداث کتابخانه تحویل دهیم.
سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان این جلسه یادآور شد: در محله فرجه شهرستان سنندج کتابخانه کانون پرورش فکری توسط راه و شهرسازی احداث شده است اما متأسفانه تجهیزاتی در این کتابخانه وجود ندارد لذا درخواست داریم نسبت به تجهیز آن اعتباراتی را اختصاص دهید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی بهمن مرادنیا کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری