Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: درد گوش، گردن و دندان از جمله نشانه های عفونت گوش است و اگر درمان به موقع انجام نشود می تواند باعث پارگی پرده گوش شود؛ فلج عصب صورت و مننژیت مغزی از عوارض خطرناک این عفونت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رضائیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صاحب نیوز بیان کرد: به دلیل اینکه در فصل سرما افراد در محیط های بسته زندگی می کنند، عفونت گوش افزایش پیدا می کند که در این بین مدارس هم یکی از علت های افزایش این نوع از عفونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: در فصل زمستان به دلیل این که دانش آموز در محیط های بسته کلاس و مدرسه حضور دارد، عفونت گوش به نقطه ای به نام عفونت حاد گوش می رسد؛ 7 تا 13 سالگی شایع ترین زمانی است که فرد به عفونت گوش مبتلا می شود و ممکن است فرد در آینده دچار عفونت های مکرر شود.

وی افزود: عفونت لوزه ها و بزرگی لوزه سوم و مواردی از اختلالاتی که به خاطر شیپور استاش که تهویه کننده مجرایی است و از طریق حلق به گوش ها وصل می شود و همچنین باعث تهویه می شود، در فصل زمستان با سرماخوردگی با التهاب روبرو خواهد شد؛ همچنین وظیفه‎ خود که تهویه گوش میانی است را انجام نمی دهند و باعث تشدید این موضوع می شود.

رضایی با بیان اینکه یکی از عوارض سرماخوردگی های مکرر این است که عفونت گوش میانی گسترش پیدا می کند و باعث عفونت های بسیار آزار دهنده می شود، تصریح کرد: سر درد مداوم، کاهش شنوایی یک طرفه و در برخی از موارد به علت درمان نامناسب باعث پوسیدگی پرده گوش می شود که با مراجعه به پزشک به راحتی قابل درمان است.

وی بیان کرد: کودکان و نوزادان که در منزل برادر و خواهر بزرگتری تر از خود دارند که مدرسه می روند، در معرض ابتلا به عفونت گوش هستند؛ شستن دست ها مهم ترین راه پیشگیری در این بیماری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه دانش آموزانی که در دچار سرماخوردگی می شوند باید حتماً به مرخصی بروند تا از آلوده کردن دیگران اجتناب شود، خاطر نشان کرد: در مواردی عفونت های گوش به قدری مقاومت است که مجبور می شویم یک مدت طولانی دانش آموز را از رفتن به مدرسه منع کنیم.

وی اضافه کرد: در برخی موارد با وجود این که درمان هایی که برای بیمار انجام می گیرد امّا متأسفانه لازم می شود با دستگاه گذاری داخل گوش میانی، که عفونت در عملکرد گوش اختلال ایجاد کرده را تا زمانی که بهبود می شود اصلاح کنیم که باعث رفع کامل عفونت می شود؛ عوارض عفونت بسیار خطر ناک است و توصیه می شود که سریعاً هنگام عفونت و درد گوش به پزشک متخصص مراجعه کنند.

رضایی با اشاره به نشانه های عفونت گوش اظهار کرد: درد گوش، گردن و دندان از جمله نشانه های عفونت گوش است و اگر درمان به موقع انجام نشود می تواند باعث پارگی پرده گوش شود؛ فلج عصب صورت و مننژیت مغزی از عوارض خطرناک این عفونت است.

متخصص گوش، حلق و بینی در پایان توضیح داد: فعالیت هایی مانند کم کردن تعداد دانش آموزان در کلاس، مرخصی دادن به دانش آموزان بیمار، باز کردن درب و پنجره برای تغییر هوای داخل و ضد عفونی کردن محیط کلاس باعث جلوگیری گسترش این بیماری می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک