Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:25:03 GMT

آئین گرامیداشت جانباختگان زلزله بم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۵۶۷۸

آئین گرامیداشت جانباختگان زلزله بم برگزار شد

آئین گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳۰ هزار جانباخته زمین لرزه پنجم دی‌ماه سال ۸۲ شهرستان بم در بهشت زهرای این شهر برگزار شد. ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بم، آئین گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 30 هزار جانباخته زلزله پنجم دی‌ماه سال 82 بم با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان، محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و جمع کثیری از مردم بم در بهشت زهرای این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بم 16 سال پس از زلزله 6.6 ریشتری / شهری که از میان ویرانه‌ها سر برآوردکرمان| بم از بازسازی تا واقعیت؛ بازتوانی روحیه مردم در بم مغفول مانده است

هادی شهسوارپور فرماندار بم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله پنجم دی‌ماه بم اظهار داشت: امسال شانزدهمین سالگرد زلزله جانسوز بم را داریم.

وی با بیان اینکه طبق روال هر ساله برنامه گرامیداشت این روز در بهشت زهرای بم و بروات برگزار می‌شود گفت: امسال گرامیداشت سالروز زلزله بم امسال با حضور میهمان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بم از حضور بیش از 250 نفر از فعالان هلال احمر در شهر بم خبر داد و افزود: امروز برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای گرامی داشت و پاسداست جانباختگان زلزله بم داریم و برنامه‌هایی نیز در هفته گذشته برگزار شده است.

به گزارش تسنیم، زمین‌لرزه پنجم دی ماه بم، زمین‌لرزه‌ای بود با بزرگی 6/6 ریشتر که در ساعت 5:26 بامداد روز جمعه 5 دی 1382 به مدت 12 ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. فاجعه این زمین‌لرزه در سده گذشته ایران بی‌مانند بود از این واقعه به عنوان مرگبارترین زلزله تاریخ ایران یاد می‌شود.

لازم به ذکر است در آن زمان بم حدود 90 هزار نفر جمعیت داشت که یک سوم این جمعیت در زلزله جانباختند، یک سوم مجروح و تعداد زیادی از مردم این شهر بی‌خانمان شدند. ایرج بسطامی خوانندهٔ گرانقدر ایرانی نیز در این حادثه تلخ درگذشت.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط زلزله

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می کنند.

‏حتی اگر معاریف و استوانه های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899911

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند