Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ملایر در این آیین اظهار داشت: ما هر چه داریم به برکت لقمه پاک و شیر حلالی است که والدین شهدا به فرزندانشان دادند، این ایثار در راه خدا است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری بیان کرد: والدین شهدا ابراهیم‌های عقل بودند که اسماعیل نفس را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه خدا صاحب این ذبح عظیم شدند.

وی به نقش مهم و اساسی خانواده‌های شهدا اشاره کرد و افزود: والدین شهدا پدران و مادرانی بودند که تسلیم خدا شدند و توانستند بنده خالص خدا را به عنوان یک قربانی به بارگاه ملکوتی آستان قدس زینبی(س) روانه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ملایر با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و ذبح اسماعیل(ع) در قرآن کریم اشاره کرد و آنان را نماد یک انسان کامل دانست و گفت: ابراهیم(ع) مجسمه عقل و اسماعیل(ع) نماد نفس است که هر دو تسلیم خدا شدند و ذبح نفس صورت گرفت.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز وقتی فرزندان خود را از زیر قرآن رد کردند، آن زمان نفس خود را ذبح کرده و از این امتحان بزرگ با صلابت و با حفظ ایمان موفق بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه اسماعیل نفس خود را ذبح کرد و هر دو از این تعلقات خاطر به دنیا آزاد شدند بیان کرد: والدین شهدا نیز به اسماعیل نفسشان گفتند که این نفس باید در راه حرم امن اهل بیت پیغمبر(ص) کشته شود.

امام جمعه ملایر گفت: والدین و همسران شهدا در این امتحان الهی درخشیدند و این برق اهل بیتی(ع) بود که سراسر نور بود و این نور توانست آنها را به مقصد بکشاند.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: همه باید نفس اسماعیلی را فدای عقل ابراهیمی کنیم و این راه را ادامه دهیم تا شرمنده ابراهیم‌های زمان نشویم.

معاون استاندار همدان و فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: همه مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم و باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های شهدا باشیم.

قدرت الله ولدی بیان کرد: هنوز نتوانستیم قطره‌ای از آن همه مجاهدت، تلاش و از خودگذشتگی شهدا را جبران و به مقصد اصلی برسانیم.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون شهدای مدافع حرم و یک هزار و ۱۰۰ شهید و دیگر شهدای انقلاب اسلامی است و باید با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب رهرو راه شهدا باشیم.

در این همایش مردم شهیدپرور ملایر میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام بودند که به تازگی از منطقه شرق بصره تفحص شده بود.

این شهید ۱۶ ساله از شهدای عملیات رمضان است و به معراج برمی گردد و به زودی همراه با دیگر شهدای تفحص شده پیکر پاکشان تشییع خواهد شد.

در این همایش همچنین از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شهیدان حیدر ابراهیم خانی، محسن فانوسی، سعید شاملو، مصطفی نبی لو و مسعود عسگری تجلیل شد.

شهرستان ملایر یک هزار و ۱۰۰ شهید و سه شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان شهدای مدافع حرم ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان شهدای مدافع حرم ملایر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان شهدای مدافع حرم ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.
روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.
وی گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.
شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت