Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کویت و عربستان به اختلاف بر سر منطقه بی‌طرف مشترک، با انعقاد قراردادی پایان دادند که بر اساس آن، در دو میدان نفتی در این منطقه تولید از سر گرفته خواهد شد.

دو کشور تولید نفت در میادین مشترک «خفجی» و «وفره» در منطقه بی‌طرف را بیش از 3 سال است که متوقف کرده‌اند. این اقدام 500 هزار بشکه نفت در روز از تولید نفت سنگین یا 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد عرضه نفت جهان را کاسته است.

شرکت آمریکایی شورون که به طور مشترک در میدان «وفره» با شرکت «کویت گالف اویل» به نفع عربستان فعالیت می‌کرد، اعلام کرد انتظار می‌رود که تولدی طی 12 ماه به طور کامل بازگردند.

خبرگزاری رسمی کویت، کونا اعلام کرد شیخ احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، توافق نامه‌هایی در کویت به امضا رساندند.

فضل البوعینین، اقتصاددان سعودی گفت: «مهم‌ترین نکته، تعیین نهایی حدود مرز است...بعلاوه تعریف حق حاکمیت هر دو طرف در منطقه تقسیم شده که دستاورد واقعی تعبیر می‌شود.»

عبدالعزیز در ماه دسامبر به رویترز گفته بود ازسرگیری تولید در این میادین، بر تعهدات اوپک پلاس برای کاهش تولید تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در مراسمی در وفره گفت: «ازسرگیری تولید میادین خفجی و وفره به تعهدات بین‌المللی عربستان و کویت ربطی ندارد.»

یک منبع آگاه به رویترز گفت مذاکرات میان دو کشور از ماه اکتبر جدی شد.

به گزارش فارس، وزیر نفت کویت گفت امیدوار است که کویت و عربستان مسئله منطقه بی‌طرف میان دو کشور را تا پایان سال 2019 حل و فصل کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده میگ 29 کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده خاشقچی علیرضا فیروزجا کریسمس اندیشه فولادوند کویت عربستان میادین نفتی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده میگ 29 کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده خاشقچی علیرضا فیروزجا کریسمس اندیشه فولادوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز