Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اگر قرار است روستاهای فعال و چابک داشته باشیم نیازمند مدیران کل روستایی فعال و پرانرژی هستیم، مدیران خسته و بدون ایده نمی‌توانند به توسعه روستایی و شهری کمک کنند. ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی جمالی نژاد در سی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان اهمیت توجه به روستاها و توسعه آن‌ها اظهار داشت: شرایط اقتصادی و مالی کشور سخت بوده و در این شرایط باید درزمینهٔ زیرساخت‌های روستایی کشور کارهای زیادی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با ارائه آماری از میزان تلفات جاده‌ای کشور گفت: دو سه سالی است که روند تلفات جاده‌ای افزایشی شده است و در سال گذشته 17 هزار و 500 نفر در کشور فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به سیل فصل بهار در کشور گفت: در این سیل بیش از 250 شهر آسیب دید و هنوز هم تبعات این سیل برجای‌مانده است.

جمالی نژاد گفت: ریشه اصلی تمامی مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌ای کشور توزیع نامتوازن جمعیت و خدمات است که سبب ایجاد مشکلات در روستاها و شهرهای کشور می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی سیاست مقام معظم رهبری درزمینهٔ جمعیت بوده که بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشین را مورد تأکید قرار داده‌اند اما درست است که افزایش جمعیت را تأکید داریم اما توزیع این جمعیت نباید به چند استان خلاصه شود.

آذربایجان غربی|گامی دیگر در مسیر پیشرفت؛ پروژه‌های توسعه روستایی در هفته دولت بهره‌برداری می‌شودمعاونت توسعه روستایی کشور توانایی تخصصی توسعه روستاها را نداردتهران| مسیر توسعه روستایی با شعار محقق نمی‌شود

وی تأکید کرد:علت‌العلل همه مشکلات به این برمی‌گردد که در یک دوره و بازه زمانی به توزیع جمعیت توجه نکرده‌ایم و سبب ایجاد تبعیض‌ها و فاصله طبقاتی شده‌ایم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: اگر قرار است روستاهای فعال و چابک داشته باشیم نیازمند مدیران کل روستایی فعال و پرانرژی هستیم، مدیران خسته و بدون ایده نمی‌توانند به توسعه روستایی و شهری کمک کنند.

به گفته جمالی نژاد برخی استان‌ها در توسعه روستایی دچار انفعال شده‌اند و یقین بدانیم این خستگی و نداشتن ایده به روستاها تسری می‌یابد.

وی با انتقاد از دلایل محقق نشدن برنامه‌های توسعه‌ای کشور گفت: یکی از دلایل این مسئله اولویت قائل نشدن به روستاها در برنامه‌ریزی‌های کشور است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید بر ایجاد نشاط در کارگروه اجتماعی و فرهنگی گفت: مشارکت سمن‌ها، در نظر گرفتن مسائل روحی و روانی دهیاران، بالا بردن حس تعلق به روستاها، تزریق نشاط و شادابی در روستاها باید مورد تأکید و توجه مسئولان قرار گیرد.

جمالی نژاد در پایان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش محیط‌زیست، گفت: بیش از 250 میلیارد تومان از پسماند پول گرفته‌ایم که بیشتر این اعتبار مربوط به استان‌های شمالی بوده است، اقدامات خوبی درزمینهٔ پسماند صورت گرفته اما باید درزمینهٔ خدمات و ایده‌های نو ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!