Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رستم ژیگانشین نماینده تجاری روسیه در ایران، گفت: سهم تبادل حساب‌های متقابل بین روسیه و ایران با استفاده از ارزهای ملی از ۵۰ درصد فراتر رفته است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که مسکو و تهران توافق کرده اند که کار را برای گسترش پرداختهای مستقیم با ارزهای ملی گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ایران، حسن روحانی به نوبه خود، گفت که استفاده از ارزهای ملی به گسترش روابط کمک می‌کند؛ عبدالناسر همتی رئیس بانک مرکزی ایران، اظهار داشت که دو کشور در حال دور شدن از استفاده از دلار هستند.

ژیگانشین با اشاره به رشد گردش حساب‌های متقابل در ارزهای ملی گفت: اگر در سال ۲۰۱۸ با ارزهای ملی حسابذهالی مالی کمی بیشتر از ۴۰٪ بوده باشد، پس در سال ۲۰۱۹ جاری این رقم از ۵۰٪ فراتر می‌رود.

وی با اشاره به رشد گردش حساب‌های متقابل ارزهای ملی گفت: موضوع استفاده از ارزهای ملی برای تجارت و همکاری اقتصادی بین روسیه و ایران مهم است.

نماینده تجاری روسیه در تهران همچنین با اشاره به گردش مالی تجارت دو کشور خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته و بالغ بر ۱.۶۷ میلیارد دلار بوده که این در حال نزدیک شدن به گردش مالی برای کل سال گذشته است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۷ میلیارد دلار گردش مالی بین دو کشور بوده است.

به گفته وی، از طرف روسیه، بخش عمده صادرات روغن آفتابگردان، ذرت، جو، گوسفند است و علاوه بر محصولات کشاورزی الوار، تجهیزات الکتریکی، فولادی، حمل و نقل ریلی را در بر می‌گیرد.

رستم ژیگانشین خاطرنشان کرد: پنیرهای یخ زده، خیار، گوجه فرنگی، کیوی، کلم، انگور، میوه‌های خشک، کشمش، پسته و سایر سبزیجات و میوه‌ها از ایران به روسیه تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتاق مشترک ایران و روسیه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه کشتیرانی دریای خزر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (شنبه 8اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 198 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 268 تومان معامله می‌شود.

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 232 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 101 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 34 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 237 تومان است.

بروز رسانی: ‌شنبه 8  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 198  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 268

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 232

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 101

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 34

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 237

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند