Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ماهنامه اجیپت تودی، دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور یک بیانیه اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور روز پنج شنبه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود به طور تلفنی گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است که السیسی و ترامپ پیرامون مسائل منطقه‌ای به ویژه وضعیت در لیبی با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور مصر در این گفتگوی تلفنی بر حمایت قاهره از اراده مردم لیبی جهت دستیابی به امنیت و ثبات در این کشور جنگ زده تأکید کرد.

السیسی همچنین از نقش ارتش ملی لیبی به رهبری «خلیفه حفتر» در جنگ با تروریسم و خنثی سازی فعالیت سازمان‌ها و شبه نظامیان مسلحی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، تمجید کرد.

به رغم گذشت نزدیک به یک ماه از امضای توافقنامه مرزهای دریایی میان دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه، السیسی با اشاره تلویحی به طرح اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی بر لزوم پایان دادن به مداخله غیرقانونی خارجی در این کشور تأکید کرد.

رؤسای جمهور آمریکا و مصر همچنین در مورد موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه استراتژیک میان قاهره- واشنگتن گفتگو و بر تمایل کشورهای خود جهت توسعه همکاری در تمام زمینه‌ها و تلاش برای تقویت روابط ویژه دوجانبه تصریح کردند.

لازم به ذکر است که ساعاتی پیش یک مقامِ دولت وفاق ملی لیبی تأیید کرد که از جانب این دولت درخواستی رسمی برای دریافت پشتیبانی نظامی هوایی، زمینی، دریایی به دولت ترکیه ارائه شده است.

در همین ارتباط، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور بنا به درخواست مقامات طرابلس تا ماه آینده میلادی به لیبی اعزام می‌شوند.

کد خبر 4808373

منبع: مهر

کلیدواژه: لیبی مصر عبدالفتاح السیسی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خلیفه حفتر دولت وفاق ملی لیبی ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه ترکیه لیبی روسیه لبنان فلسطین دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی رجب طیب اردوغان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن