Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اطرافیان یک سالمند باید با واگذاری مسئولیت‌های کوچک او را به کار مشغول کنند تا حس بیهودگی که منجر به افسردگی می‌شود، از فرد سالخورده دور شود. تاریخ انتشار: 04:33 - 06 دی 1398 - کد خبر: ۵۴۷۹۷۸

غلامحسین باهر، عضو فرهنگستان علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: بر اساس آنچه که در فرهنگستان علوم پزشکی و استاندارد‌های بین المللی تعریف شده است، سلامت بر ۴ پایه جسمانی، روانی، اجتماعی و اخلاقی و معنوی استوار است؛ بنابراین سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سلامت هر فرد باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر فردی بر اساس عدالت در جایگاه مطلوب اجتماعی قرار بگیرد، از سلامت اجتماعی برخوردار است. در واقع اگر یک انسان سالمند یا بازنشسته شرایط جسمانی خوبی داشته باشد و از بیمه‌های اجتماعی برخوردار و در جامعه مورد احترام و تکریم اطرافیان باشد و نسبت به زمان کارمندی، اثرات مثبت و معنوی بر جامعه داشته باشد دارای سلامت اجتماعی است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی تاکید کرد: افراد سالمند نباید خود را بازنشسته بدانند و تا حد امکان و توانایی تحرک داشته باشند و با فعالیت‌های سازنده و مثبت در اجتماع حضور یابند تا با حفظ سلامت جسمانی قدم مثبتی در رسیدن به سلامت اجتماعی بردارند.

باهر درخصوص پیشگیری از افسردگی در پیری گفت: یک سالمند پیش از رسیدن به درجات بالای پیری یا کهنسالی باید امکانات و انگیزه‌های کافی در زندگی برای خود ایجاد کند. به عنوان مثال باغچه کوچکی داشته باشد یا به کتاب خوانی مبادرت ورزد تا از کار افتاده نشود چرا که احساس بیهودگی به سرعت فرد را به افسردگی می‌کشاند.

وی اضافه کرد: همکاری با NGO‌ها و خدمت مثبت به انسان‌هایی که مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده است سبب می‌شود حس مثبت در سالمندان شکل بگیرد و آن‌ها را از گوشه گیری نجات دهد.

عضو گروه سلامت اجتماعی فرهنگستان علوم پزشکی به نقش افراد در قبال سالمندان اشاره کرد و گفت: اطرافیان سالمند باید انجام برخی از فعالیت‌ها را به او بسپارند یعنی به او مسئولیت واگذار کنند تا حس بیهودگی را از افراد مسن دور کنند. همچنین باید برای سالمندان امکانات ورزشی را فراهم کرد تا حد امکان آن‌ها را از خانه نشینی دور کرد.

باهر به تحول سریع از سنت به مدرنیته در جامعه ایران و آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: دو فرهنگی شدن خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای را در جامعه ایجاد کرده است، از این رو افراد بزرگتر باید بیش از اندازه در امور فرزندان خود مداخله نکنند و در صورت پرسش، پاسخگوی کوچکتر‌ها باشند و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورزش سالمندی کتابخوانی سالمندان فرهنگستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج