Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی از اوضاع بد معیشتی کشاورزان آمریکایی می‌گوید تا جایی که یک کشاورز در گفت‌وگو با این نشریه اعلام کرد نمی‌تواند مواد غذایی مورد نیاز خانواده اش را تأمین کند.

به نوشته واشنگتن پست، به دنبال افزایش سطح ورشکستگی کشاورزان و بیشتر شدن بدهی‌های آنها، کشاورزان در سراسر آمریکا در تلاش هستند بتوانند از پس هزینه‌های اساسی زندگی خود از جمله مواد غذایی و برق برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۲۰۱۵ تاکنون سطح بحران مالی کشاورزان با افزایش ۵۷ درصدی همراه بوده است.

یکی از این کشاورزان که در سال‌های اخیر به دلیل جنگ تجاری دونالد ترامپ و بدتر شدن بازار با بحران مالی مواجه شده، در این خصوص گفت: ما غذای جهان را تأمین می‌کنیم؛ اما خودمان نمی‌توانیم روی میز خود غذایی بگذاریم.

این کشاورز همچنین اعلام کرد با وجود این که می‌تواند محصولات دامی خانواده خود از جمله تخم مرغ، شیر و گوشت را تأمین کند، اما توانایی پرداخت هزینه برای مواد غذایی دیگر را ندارد و این به یک مشکل بزرگ برای او تبدیل شده است. به گفته این کشاورز، او باید هر ماه به دنبال غذا‌هایی بسیار ارزان قیمت برود تا بتواند شکم همسر و ۵ فرزندش را سیر کند.

وضع معیشتی این کشاورز و کشاورزان دیگر به قدری بد است که تعدادی از آن‌ها به این فکر افتاده اند که از برنامه کوپن غذایی استفاده کنند.

به نوشته واشنگتن پست و با استناد به آمار‌های دولتی، افزایش سطح تعرفه‌های وارداتی مکزیک و چین بر محصولات کشاورزی به دنبال آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپ و اعمال تعرفه بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم این کشورها، ضربه بزرگی به کشاورزان نیویورک وارد کرد. حدود نیمی از کشاورزان کار خود را تعطیل کردند و آن‌هایی هم که به کار خود ادامه داده اند، روز‌های سختی را می‌گذرانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

ایسنا/همدان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه ۲۰۲۳ به ارزش حدود ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجه‌ای از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند