Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آستان قدس رضوی عباس صالحی پنجشنبه شب در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی افزود: فرهنگ و معارف رضوی معادن سر به مُهری بوده که اصلا اکتشاف نشده است و آن مقدار محدود که اکتشاف شده نیز به ‌نوعی گرفتار خام فروشی است.

وی اضافه کرد: خام‌فروشی فرهنگ و معارف رضوی به این معناست که ارزش‌های افزوده‌اش باز تولید نمی‌شود که بتواند آن مفاهیم والا را مؤثرتر کند و رسالت ما در هر دوی این بخش‌ها بسیار سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره تعبیر حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند "مرکز ایران، آستان قدس رضوی است" افزود: این تعبیر، اغراق آمیز و تشریفاتی نبوده و نیست، ما این تعبیر را باور درونی، واقعی و ممتد به اعماق معرفت حکمی، فقهی و ولایی حضرت امام خمینی(ره) می‌دانیم.

صالحی با بیان اینکه تشیع و اسلامیت ایران مدیون وجود مبارک امام رضا (ع) است گفت: ادای دین به وجود مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) را در جهات مختلف می‌توان تبیین کرد و توضیح داد و بقای ایران نیز به این است که این نور پر فروغ‌تر از آنچه که هست تششع داشته باشد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین این وزارتخانه و آستان قدس رضوی به امضا رسید گفت: تفاهم‌نامه همکاری این وزارتخانه با آستان قدس رضوی مسیری روشن از اقدامات مشترک فرهنگی را ترسیم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این تفاهم‌نامه که با عنایت حجت الاسلام والمسلمین مروی رقم خورده است، تمرینی از همکاری‎های مشترک میان دو دستگاه برای اکتشاف نکات بدیع و تازه و بهره‌برداری شایسته از آنهاست.

صالحی ادامه داد: حوزه‌های هنر، رسانه و فضا مجازی از جمله عرصه‌های همکاری مشترک با آستان قدس رضوی است و وزارت فرهنگ هم خودش توان بالفعلی دارد و هم خط تماس پیوسته‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد این تفاهم نامه یک شروع است برای راهی طولانی که امتداد خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه این تفاهم‌نامه همکاری بر خلاف سایر تفاهم نامه‌های رایج که تنها به کلیات اشاره می‌ کنند، اقدامات و نقشه راهی روشن را ترسیم می‌کند و  نگاه ما به این تفاهم نامه، کاری و سازمانی نیست بلکه اقدامی دلی است و ما کارهای در دست اقدام در قالب این تفاهم نامه را ذخیره عقبای خود و به نوعی ادای دین به آستان نورانی حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آستان مقدس بتواند گام‌هایی جدید و نو در راستای نشر معارف دین و آموزه‌های اهل بیت (ع) بردارد.

حجت‌الاسلام احمد مروی افزود: خداوند را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جهت نشر معارف دین و آموزه‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین، گامی جدید و نو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداریم.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی وظیفه اصلی خود در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران را معطوف به مسائل معرفتی و دینی می‌داند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وجود نورانی و مبارک حضرت رضا (ع) یک حضور تمدنی در حوزه‌های مختلف هنری، معرفتی و دینی است و نباید این حضور را تنها به فضای محدود صحن‌ها، رواق‌ها و مرقد شریف محصور کرد چون شعاع نورانی و مبارک این وجود مقدس می‌تواند کل عالم را تحت تأثیر قرار دهد و این وظیفه سنگین بر دوش ماست که از این معدن بسیار ارزشمند و گران بها و این اقیانوس بی‌پایان و بی‌انتها به نحوی شایسته بهره برداریم.

مروی اضافه کرد: همان گونه که قرآن و معارف آن بی‌انتهاست، معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بی‌انتها و بی‌پایان است زیرا این حضرات نیز عِدل قرآن هستند.

وی اظهار امیدواری کرد، این تفاهم نامه در مقام عمل بگونه‌ای اجرایی شود که نتایج آن برای مردم و زائران حضرت رضا سلام الله علیه، ملموس و مشهود باشد.

شامگاه دیشب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف همکاری و تعامل در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی در سطح ملی و بین المللی به امضا رسید

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار