Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@23:34:46 GMT

استارت‌آپها فضای رشد می‌خواهند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۱۹۳۱

استارت‌آپها فضای رشد می‌خواهند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی درباره حمایت از استارت‌آپها و کسب وکارهای نوپا، گفت: مهم‌ترین کاری که در حال حاضر برای حمایت از کسب و کارهای نوپا باید انجام شود و برای بخش خصوصی چندان نمی‌صرفد که دنبال کند، بحث شبکه‌سازی بین اجزا است و معتقدیم که دولت باید شرایط را برای شبکه‌سازی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبعا باید محیطی را برای همه کسانی که در حوزه استارت‌آپهای تولید محتوا یا استارت آپهای حمل و نقل فعالیت می‌کنند، ایجاد کنیم که همه آنها به یکدیگر متصل شوند و گروه‌های بزرگتری را به وجود آورند.

ایجاد فضایی برای رشد استارت‌آپها و کارآفرینان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار شبکه‌سازی را وظیفه دولت دانست و گفت: فضایی از سوی دولت باید فراهم شود که استارت آپها بتوانند در آن رشد کنند چون استارت‌آپها در آغاز راه شکننده هستند و لازم است فضایی به وجود آوریم و از آنها محافظت کنیم تا در این پلت فرم رشد کنند و به کار خود ادامه دهند.

سرهنگی بر لزوم حمایت ویژه از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: جنس حمایت از کارآفرینان از جنس دادن وام نیست.ما باید تلاش کنیم کسب و کارهایی که وارد رقابتهای بین المللی شدند و در بازارهای منطقه‌ای عرضه محصول دارند، مورد حمایت قرار بدهیم تا در رقابت با سایر شرکتهای خارجی موفق شوند و به عمق بازارهای هدف نفوذ کنند.

به گفته وی، باید از کارآفرینان پیشرو و نوآور که در دنیا بازار فروش دارند و با برند می‌فروشند و ضمن صادرات به اشتغال وارزآوری کمک می‌کنند، به طور ویژه حمایت کرد.

آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان در کمیسیون اقتصادی دولت

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به ارسال آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت درباره روند تصویب آن، گفت: آیین‌نامه بیش از یک ماه است به هیات دولت رفته و مراحل آن در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است که اگر تصویب شود تسهیل کننده است.تاکنون دو جلسه برگزار و در خصوص مفاد هجده‌گانه آیین‌نامه بحث شده و دستگاهها به همفکری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه مراحل بررسی آیین‌نامه باید طی شود، گفت: در این آیین‌نامه تاکید شده است که اگر کارآفرینی به سطح مشخصی از فروش و صادرات و اشتغال رسید و در بازارهای بین المللی قدرت عرضه و فروش داشت، مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده است.در این آیین‌نامه مشوق‌هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری،مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سرمايه گذاري كسب و كار بازار کار درآمد ارز كميسيون اقتصادي فروش صادرات گمرك کارآفرینی استارت آپ ها اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه