Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@06:57:02 GMT

آلودگی هوا و پیامدهای خطرناکش برای پوست

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۲۴۰۵

صراط:

آلودگی هوا تمام قسمت‌های  بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما پوست به عنوان لایه بیرونی و ظاهری بدن اولین قسمت از اندام‌های بدن است که در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و ذرات آلاینده هوا و مواد سمی موجود در آن، می‌تواند بسیار سریع جذب پوست شود.

به گزارش فارس امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست درباره «محافظت‌های از پوست در هوای آلوده و در روزهای سرد»، اظهار داشت: سرما و خشکی هوا باعث خشکی پوست می‌شود و خشکی پوست نیز زمینه را برای خارش و اگزمای پوستی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معمولا کسانی که زمینه اگزما دارند در فصل سرد سال به خاطر خشکی هوا بدتر می‌شوند و این بیماری تشدید می‌شود.

این متخصص پوست تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که زمینه خشکی پوست و اگزما دارند مراقبت و دقت بیشتری از پوست خود داشته باشند؛ضمن اینکه مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به بهتر شدن وضعیت پوست آنها بسیار کمک می‌کند.

احسانی با بیان اینکه باید در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یکی از فاکتورهای ایجاد اگزماست و مطمئنا کسانی که زمینه اگزما دارند با آلودگی هوا این زمینه قطعا بدتر خواهد شد و پوست آنها آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش بسیار کمک‌کننده است، افزود: استفاده از کرم‌هایی که سطح پوست را بپوشاند موثر بوده و اگر زمینه خشکی وجود دارد، کرم‌های چرب‌کننده و مرطوب‌کننده بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص پوست با اشاره به راهکار حفاظت از پوست در مواجهه با آلودگی هوا، ابراز داشت:  مقداری از جذب آلودگی هوا از راه پوست است؛ در نتیجه شستشوی مکرر صورت و نواحی که در تماس با آلودگی هستند باعث کمتر شدن آلوده‌کننده‌ها و ذرات ریز در سطح پوست می‌شود.

احسانی در پاسخ به این پرسش که «آیا آلودگی هوا باعث ریزش مو می‌شود؟»، افزود: آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم  باعث ریزش مو شده و ریزش آن را بیشتر می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آلودگی هوا متخصص پوست صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟