Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرماندار شیراز در این نشست با تاکید بر توسعه همکاری های این دو مجموعه، گفت: تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای سطح سلامت مردم بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر دارد.

محمدرضا امیری با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در شیراز، بر ارتقای سطح بهداشتی و درمانی مناطق حاشیه شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به راه اندازی مراکز و پایگاه های بهداشتی در حاشیه شهر، لازم است برای دسترسی آسان تر مردم به ویژه محرومان و حاشیه نشینان به خدمات تخصصی پزشکی نیز مراکز درمانی با امکانات و تجهیزات مناسب در این مناطق راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای ارتقای سطح ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم به ویژه محرومان، نیازمندان و حاشیه نشینان، باید تمامی سازمان ها و ارگان های زیربط با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری داشته باشند.

فرماندار شیراز در خصوص فراهم کردن زیرساخت ها در مناطق محروم، اعتبارات حوزه آموزش، بهداشت و درمان، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، احداث مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، درمانگاه ها و پایگاه های اورژانس، پیشنهاداتی ارایه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، شیراز را به عنوان یک برند در منطقه عنوان کرد و گفت: تمامی مسوولان سازمان ها، ارگان ها و ادارات در حوزه های مربوطه باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

مهرزاد لطفی، رویکرد دانشگاه را همکاری با ادارات و سازمان ها بیان کرد و این امر را راهکاری برای رفع مسایل و چالش های موجود در استان به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کشور دانست.

او ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارایه خدمت به بیماران، نه تنها مردم استان را تحت پوشش قرار داده است، بلکه به مراجعانی از سایر استان های کشور به ویژه استان های همجوار نیز خدمات درمانی ارایه می دهد و باید مسوولان استان به این اقدام بزرگ نگاه ویژه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موضوع توریسم درمانی در شیراز گفت: از گذشته شیراز بیماران خارجی به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است و امروزه بر تعداد آن نیز افزوده شده که باید زیرساخت هایی برای توسعه آن، به کمک مسوولان و مدیران ارشد فراهم شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: پس از طرح تحول نظام سلامت، در حوزه بهداشت به ویژه به مناطق محروم و حاشیه شهر نگاه ویژه ای شده است و ساکنان این مناطق دسترسی آسان تری به خدمات بهداشتی پیدا کرده اند.

عبدالرسول همتی افزود: با احداث پایگاه های بهداشتی، امروزه هر فردی در شیراز، می تواند با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی، به اولین پایگاه سلامت دسترسی پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز این نشست، بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی را به عنوان بزرگترین مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه عنوان کرد و گفت: به دلیل بار زیاد مراجعات از استان های دیگر به این بیمارستان ها، باید به فکر احداث بیمارستان جایگزین بود.

مهرداد شریفی افزود: پیگیری های بسیاری برای ساخت بیمارستان های جایگزین بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی و حتی احداث مراکز درمانی در حاشیه شهر شیراز صورت گرفته و در حال انجام است، اما رفع چالش های موجود، باید مسوولان سازمان های مرتبط، بر همکاری خود با مجموعه دانشگاه بیافزایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز خدمت به بیماران و مراجعان به مراکز درمانی دانشگاه را از وظایف این مجموعه دانست و گفت: با توجه به توسعه فضای فیزیکی و افزایش تخت های بیمارستانی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه، باید با همکاری مسوولان و مدیران ارشد استان، راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به راه اندازی بیمارستان های جدید ارایه شود.

اکبری با اشاره به مراجعه حجم بالایی از بیماران از سایر استان های کشور به شیراز افزود: با توجه به افزایش مراجعه بیماران به شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، لازم است برای آینده به فکر پیشرفت شیراز باشیم و ارتقای آن، جزء با همکاری و همدلی دست اندرکاران استان میسر نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطب پزشکی فرماندار شیراز علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار صبح سه‌شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری های لازم را انجام دهد که در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان و نگاه ویژه ایشان به بهره‌مندی مردم شهرستان رزن از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نیازهای درمانی شهرستان رزن پرداخت و گفت: نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح از ضروریات و مطالبات اساسی شهرستان است که لازم است به این مسأله توجه ویژه شود.

فرماندار رزن ادامه داد: در سطح شهرستان صرفاً یک پزشک به مدت ۸ روز از ماه داریم که نیازمند حضور پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته هستیم.

غفاری آثار افزود: در بخش رادیولوژی و سونوگرافی فقط یک پزشک به مدت ۱۵ روز از ماه داریم و ضرورت دارد تا به این مهم نیز توجه شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه فقط یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه داریم اضافه کرد؛ پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار رزن همچنین ضمن بیان اینکه فقط یک پزشک عمومی داریم خواستار افزایش پزشک عمومی به سه پزشک عمومی شد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر عج شهر رزن نیاز به تامین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

وی در پایان از دکتر مجذوبی درخواست کرد تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار نیز گفت: شهرستان رزن یکی از شبکه‌های پرتلاش و فعال در بیشتر شاخص‌های استان است.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و در حوزه درمان نیز با بهره برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و افزایش چشمگیر تخت‌های بستری و همچنین بخشهای پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی و درمانی که منجر به افزایش خدمات درمانی بهتری در این شهرستان رقم خواهد خورد و امیدوارم با حمایت‌های شخص فرماندار و تعامل سایر دستگاه های مرتبط، همکاران حوزه سلامت با بهره برداری از بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن بتوانیم در خدمت رسانی به مردم شهرستان موفق تر عمل کنیم.

کد خبر 6092561

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است