Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) عظمتی که داشتند فقط به خاطر این نبود که فرزند حضرت علی (ع) بود و بلکه به خاطر موضع و حرکت انسانی و اسلامی بر اساس تکلیف الهی ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زینب کبری عامل پیروزی خون بر شمشیر بود و گرنه این حادثه و این خون در کربلا می‌ماند.

امام جمعه تبریز خطاب به کاندیداها گفت: تقوای انتخاباتی را رعایت کنید و خودتان را ثابت کنید و با دیگران کاری نداشته باشید. کاندیداها پایبندی به احکام اسلام را رعایت کرده و صداقت داشته باشند و امانت دار بوده و در خط امام باشند.

رعایت تقوای انتخاباتی ضروری است

آل هاشم با تاکید بر اینکه از جمله مصادیق تقوا رعایت تقوای انتخاباتی است، افزود: به کاندیداها و طرفدارانشان بارها توصیه کرده‌ام که تنها خودتان را تبلیغ کنید. انقلابی، در خط امام بودن، رعایت تقوا، رو راست بودن، بی ریا بودن از شاخصه‌های اصلی یک کاندیدای مجلس است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: قبل از انقلاب چند نهاد برای سواد آموزی وجود داشت که هیچکدام کارایی امروز نهضت سواد آموزی را نداشت. به فرمان حضرت امام، دی ماه ۱۳۵۸ نهضت سواد آموزی تأسیس و خیر برکات فراوانی به وجود آورد.

وی افزود: نرخ با سوادی در ایران در سال‌های اخیر خصوصاً در سرشماری سال ۹۵، به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

ایران امن ترین خطوط هوایی را در جهان دارد

امام جمعه تبریز گفت: امروز کشور ایران امن ترین خطوط هوایی را دارد و این به برکت خون‌هایی است که در این راه ریخته شده است. اما یک روز مهم در این هفته داریم و آن، روز ۹ دی و روز بصیرت است.

وی خطاب به مردم تبریز گفت: شما به وظیفه انقلابی خود در ۸ دی یعنی یک روز زودتر از بقیه شهرها، پایبندی خود را به انقلاب نشان دادید.

آل هاشم ادامه داد: سه عنصر اصلی در بی اثر کردن فتنه ۸۸ دخیل بود. اولی، رهبری ومدیریت بی نظیر رهبر انقلاب؛ دوم، بصیرت مردم و سوم، رابطه عمیق بین امام و امت بود. این سه عنصر وعده الهی خداوند بود.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ پیامدهای زیادی برای مردم و کشور داشت، گفت: یکی از پیامدهای منفی فتنه، حرمت شکنی علیه باورهای دینی بود و دومی ساختار شکنی علیه نهادهای قانونی کشور بود. هنوز انتخاباتی برگزار نشده بود که عده‌ای به دنبال تشکیل کمیته صیانت از آرا بودند.

هجمه به اسلامیت و جمهوریت کشور از برنامه‌های فتنه گران بود

آل هاشم افزود: هجمه به اسلامیت و جمهوریت کشور از جمله برنامه‌های فتنه گران بود. پرونده هسته‌ای ایران در سال ۸۸ به خوبی پیش می‌رفت ولی فتنه باعث شد تا توقعات از ایران بیشتر شود.

وی در تشریح راهبرد دشمن در اغتشاشات ۹۸ اظهار داشت: راهبرد دشمن در اغتشاشات ۹۸، خشونت زیاد علیه مردم و اماکن، غارت اموال، سرعت در تخریب اموال، استفاده از زنان برای اغتشاش، اصرار بر آشوب حتی با نفرات کم، کشته سازی جدی بود.

امام جمعه تبریز در پایان گفت: گفتمان سازی نوعی فرهنگ سازی در ابعاد گسترده است و فرهنگ چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را عوض کرد زیرا فرهنگ در بستر اجتماع عوض می‌شود و لذا با توجه به فرهنگ در ابعاد مختلف و فرهنگ زیست امروز بسیار حائز اهمیت است و امید است به بحث گام دوم انقلاب به خوبی بپردازیم.

کد خبر 4808558

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب خطبه های نماز جمعه امام جمعه تبریز بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین بیرجند گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز آبگرفتگی معابر مشهد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد