Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:52:04 GMT

ورود افسران اطلاعاتی ترکیه به خاک یمن

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۴۶۲

ورود افسران اطلاعاتی ترکیه به خاک یمن

به گزارش پایگاه خبری "یمن الغد" و برپایه این سند، این افسران از گذرگاه "صرفیت" استان مهره وارد یمن شده‌اند.

این پایگاه خبری گزارش داد: ورود عناصر دستگاه اطلاعاتی ترکیه، همزمان با تحرکات مخفیانه این کشور برای ایجاد یک ائتلاف سیاسی جدید برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی صورت می‌گیرد.

یمن الغد اعلام کرد که این سند که توسط "سالم ثابت العولقی" عضو هیأت رییسه شورای انتقالی جنوب و مورد حمایت امارات منتشر شده، ورود چهار افسر سازمان اطلاعات ترکیه را تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

العولقی مدعی شده است:ترکیه به دنبال تقویت نفوذ گروه اخوان المسلمین در یمن است و کشورمان در آستانه تحولات جدیدی قرار گرفته است.

این مقام شورای انتقالی جنوب یمن مدعی شد: گروه اخوان المسلمین در یمن در صدد است تا به کمک ترکیه، بتواند برتری نظامی و سیاسی را بدست آورد و به نسخه‌ای از مداخله دولت آنکارا در سوریه ولیبی تبدیل شود.

این وبگاه یمنی افزود، اخیرا شماری از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران یمنی به استانبول و آنکارا رفت و آمد داشته‌اند و این موضوع نشان از افزایش نقش ترکیه در یمن دارد.

سخنان العولقی در راستای این صورت می‌گیرد که اختلافات میان ترکیه و امارات در ماه‌های گذشته بشدت تشدید شده است.

 حمایت ترکیه از قطر در بحران خلیج فارس، امضای قرارداد آنکارا و "فایز السراج" دولت وفاق ملی لیبی به عنوان رقیب دولت شرق لیبی که متحد امارات است، از جمله موارد اختلافاتی میان دو طرف بشمار می‌رود.

همچنین عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه علیه کردهای سوری که متحد امارات و سعودی به شمار می‌آیند، دفاع مقام‌های ترکیه‌ای از گروه‌ اخوان المسلمین که دولت ابوظبی آن را یک گروه تروریستی می‌داند از دیگر موضوعات چالش‌برانگیز میان دو طرف است.

این دیدار همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری "محمد دحلان" مشاور فلسطینی ولیعهد ابوظبی شود، جایزه ۷۰۰ هزار دلاری تعیین کرده است.

برچسب‌ها ترکیه اخوان المسلمین یمن امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه اخوان المسلمین یمن امارات متحده عربی ترکیه اخوان المسلمین یمن امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی