Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@07:05:35 GMT

تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اوتار پرادش هند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۴۱۷۲

تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اوتار پرادش هند

آفتاب‌‌نیوز :

در هند و همزمان با مراسم مذهبی روز جمعه در ایالت شمالی اوتار پرادش، شرایط امنیتی برقرار شده و نیروهای نظامی زیادی به این منطقه اعزام شده‌اند.

این مراسم مذهبی تنها چند روز پس از اعتراضاتی است که به خاطر اصلاح قانون شهروندی در این کشور برگزار شد و به خشونت کشیده شد.

در جریان اعتراضات روزهای گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی در نقاط مختلف این ایالت ۱۹ نفر کشته و صدها نفر از معترضان مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات محلی اوتار پرادش برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اقدام به بستن اینترنت در شش بخش این ایالت کردند.

پس از یک هفته قطعی اینترنت، در حال حاضر اینترنت در بسیاری از بخش‌ها مجددا وصل شده است.

مسئولان ایالت اوتار پرادش گفته‌اند که برای کنترل و نظارت بر اعتراضات از پهپاد استفاده خواهند کرد.

روز گذشته کمیسیون ملی حقوق بشر هند خواستار توضیح پلیس ایالت اوتار پرادش در مورد نحوه برخورد با اعتراضات اخیر شده.

براساس قانون جدید، به درخواست شهروندی مهاجران غیرمسلمان سه کشور همسایه به سرعت رسیدگی می شود در حالی که این مزیت برای مهاجران مسلمان منظور نشده است.

مسلمانان و برخی از مدافعان حقوق بشر در هند این قانون را تبعیض‌آمیز دانسته و علیه آن دست به اعتراض زده‌اند.

صدها هزار نفر در سراسر هند در اعتراض به این قانون شرکت کردند اما ایالت اوتار پرادش شاهد درگیری خشونت آمیز معترضان و پلیس بود.

ماموران پلیس گفته‌اند که تنها از باتوم و گاز اشک‌آور برای پراکندن معترضانی که مراکز حساس را هدف قرار داده بودند استفاده کردند اما در برخی موارد، ماموران پلیس به سوی تظاهرکنندگان شلیک کردند که تلفاتی برجای گذاشته است.

این ماموران گفته‌اند تنها در شرایطی که جانشان در خطر بود به تیراندازی متوسل شدند اما مخالفان گفته‌اند بعضی از ماموران بدون این که در خطر باشند دست به تیراندازی زدند. همچنین موارد دیگری از نقض حقوق بشر نیز مطرح شده است.

رهبران جامعه مسلمانان هند گفته‌اند این قانون عملا مسلمانان را به شهروندان درجه دوم این کشور تبدیل می کند و باید لغو شود. آنان گفته اند که بعضی از ماموران پلیس ضد شورش عمدا به سوی معترضان به خصوص معترضان جوان تیراندازی کردند که در چند مورد به کشته شدن آنان منجر شد.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هند اوتار پرادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در راستای طرح مقابله و پیشگیری از سرقت دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس مراغه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد کلانتری‌های ۱۱ و ۱۲ و پلیس آگاهی در اجرای این طرح خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مشکوک در منطقه را بررسی و ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و روآ و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را شناسایی کردند و در این راستا نیز ۲ نفر سارق را  دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت دادند.

سرهنگ  فارسی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان وسایل نقلیه سرقتی و احراز هویت آنها وسایل نقلیه مکشوفه تحویل مالکان مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتورسیکلت و وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • جاساز تریاک در پیکان
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا