Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند پنجم دی‌ماه را آغاز دوباره روزهای سیاه انتهای آبان نشان دهند و به خیال خود مردم را برای حضور در خیابان‌ها تهییج کنند.
به گزارش خرداد، فارس نوشت: گرچه روزهای انتهایی آبان، پایتخت تشنج قابل ملاحظه‌ای نداشت، اما شهرستان‌های غربی تهران روزهای پرتنشی را تجربه کردند. پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌های زیادی در کنار ادارات دولتی مورد هجوم آشوبگران قرار گرفت و تنها شهری که فرمانداری آن در آتش اشرار سوخت، شهرقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 از چند روز قبل در فضای مجازی صحبت از این بود که قرار است در چهلم کشته شدگان نا آرامی‌های اخیر، دوباره شهرها شلوغ شود. این شلوغی خبر از تخریب دوباره اموال عمومی و بر هم خوردن آرامش مردم می‌داد که هیچکس از آن خوشحال نمی‌شد. از هفته‌های گذشته رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند پنجم دیماه را آغاز دوباره روزهای سیاه انتهای آبان نشان دهند و به خیال خود مردم را برای حضور در خیابان‌ها یا بر سر محل دفن کشته‌شدگان آشوب‌های آبان تهییج کنند. اما امروز طوری که آنها می‌خواستند سپری نشد.
تهران پارس که روزهای انتهایی پاییز کمی شلوغ شده بود، یک روز عادی را تجربه می‌کرد. خیابان پیروزی که بیشترین بانک‌های آسیب‌ دیده در انتهای آبان را داشت شاید امروز یکی‌ از خلوت‌ترین روزهایش را پس از شلوغی‌های شیرینی‌فروشی در شب یلدا داشت، گرچه با غروب خورشید صف‌های طویل مقابل فست‌فودهای مشهور آن دوباره دیده می‌شد.
در نارمک نیز مانند هر روز تقاطع آیت غلغله بود و مردمی که شاید بیشتر آن‌ها کارمند بودند در روزهای اول برج برای خرید البسه به بازار آمده بودند. بازار آب‌میوه و بستنی و ذرت مکزیکی هم مانند هر شب برقرار است. 
در میدان تجریش نیروی انتظامی ایستاده‌ است تا کسی فکر بر هم زدن آرامش و امنیت مردم به سرش راه ندهد. پیرمردی که چند کیسه خرید را در دست دارد و با تعجب به ماموران انتظامی نگاه می‌کند،گفت: شاید قرار دوباره شهر را شلوغش کنند.
مراکز خرید فلکه صادقیه نیز مثل همیشه شلوغ است، اینجا روزهای آخر آبان محل اجتماع مردم معترض بود.
در مرکز شهر حضور نیروهای ناجا بیشتر احساس می‌شد، چهارراه ولیعصر مثل همیشه شلوغ بود و افزایش قیمت دلار در آذر کمی بازار خرید گوشی و لپ‌تاپ را داغ کرده بود.
غرب تهران در آرامش؛ دیگر خبری از اغتشاش نیست خیابان ولیعصر(عج) شهریار بر خلاف آبان ماه که صحنه  درگیری و تخریب اموال عمومی بود ۵ دی ماه روز سرد و آرامی سپری کرد. گرچه حضور نیروهای انتظامی و بسیج برای برقراری امنیت مردم در جو آرام این خیابان در قلب شهریار است بی‌تاثیر نیست. 
اگر بخواهیم به نقاط پر اتفاقی که شبکه های ماهواره‌ای خبرهای بسیاری را در روزهای ۲۵ و ۲۶ از آنجا مخابره کردند اشاره کنیم باید از ملارد، مارلیک و سر آسیاب نام ببریم. اما جالب است که بر خلاف فراخوان اغتشاشگران برای تجمع غیر قانونی در خیابان رسول اکرم (ص) ملارد، این مکان با روزهای دیگر فرقی نمی‌کرد و مردم مشغول انجام کارهای روزمره‌شان بودند. 
یکی از شهرهایی که در جریان آشوب های آبان ماه نام آن بسیار زیاد شنیده می شد، شهر قدس بود. به همین دلیل شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب تصور می کردند که در تاریخ پنجم دی ماه هم این شهر کانون آشوب و نا امنی شود. در صورتی که بر خلاف تصور آنان آرامش در شهر قدس حکم‌فرما بود. 
شهر بومهن در شرق و اسلامشهر غرب تهران هم در روزهای بعد از تغییر قیمت بنزین روزهای پر التهاب و نا آرامی را پشت سر گذاشتند. آن روزها اغتشاشگران وحشیانه شیشه می‌شکستند، بانک آتش می‌زدند و سطل ها را کف خیابان رها می‌کردند. اما امروز برخلاف شایعات روزهای آرامی را طی کردند. 
در بهشت‌زهرای تهران هم با وجود تبلیغات خارج نشینان عملا هیچ خبری نبود، نه تجمع و نه ماشین پلیس.
برچسب ها: کشته شدگان ناآرامی‌

منبع: خرداد

کلیدواژه: کشته شدگان ناآرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

کیفیت هوا  در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو