Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش همه دستگاه‎های متولی پیشرفت خوبی در روند اجرای طرح مسکن محرومان استان داشتیم و امروز ۲ هزار واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی در روستای «هج و نج» بیرجند که با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد عنوان کرد: اسفندماه سال گذشته میزبان دکتر نوبخت در استان بودیم و سندی به عنوان توسعه میان مدت خراسان جنوبی توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که بتوانیم با یک برنامه میان مدت در بخش‌های مختلف به خصوص در زمینه زیرساخت‌ها، عقب‌ماندگی تاریخی استان را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان در افکار عمومی، نخبگان و مسوولان، اجرای این برنامه دشوار به نظر می‌رسید اما امروز کمتر از ۱۰ ماه اتفاقات خوبی در استان رقم خورده و مسیر توسعه هموارتر شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با حمایت رییس سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایی راه آهن در بیرجند را به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم شرق کشور در ۱۵ مهرماه امسال اجرایی کردیم.

وی افزود: امسال و کمتر از سه ماه، ۲ مصوبه دولت در زمینه فایناس داخلی و خارجی راه آهن تصویب شد و منابع مالی پایداری را برای استان به دنبال داشت.

معتمدیان گفت: ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت در قالب ۱۶ پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان انجام و تاکنون بیش از ۵۰ درصد مطالبات پیمانکاران در بخش راه پرداخت شده است.

وی راه را یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه خراسان جنوبی دانست و اضافه کرد: سال ۹۷ فقط ۶۰ میلیارد تومان منابع در این بخش جذب کردیم که امسال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات را در این بخش داشتیم.

وی احداث ۲۹ پارک برای ۲۹ شهر استان را از دیگر مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: در چند ماه آینده شاهد افتتاح این پارک‌ها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش همه دستگاه‎های متولی پیشرفت خوبی در روند اجرای طرح مسکن محرومان استان داشتیم و امروز ۲ هزار واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تا دهه فجر امسال نیز تلاش می‌کنیم چهار هزار واحد و تا پایان سال جاری با حداکثر تلاش، اکثر واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی به آثار مثبت اجرای طرح ساخت مسکن محرومان در فعال کردن بخش صنعت، ساختمان و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تابستان امسال پنج درصد نرخ بیکاری در استان کاهش یافت.

معتمدیان ادامه داد: احداث این واحدها خوشحالی و رضایت مردم و تثبیت و مهاجرت معکوس آنان را از حاشیه شهرها به روستاها در پی داشته‌ و موجب امیدواری مردم شده است.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت مهاجرت معکوس به روستاها از جمله طرح‌هایی است که توسط سازمان برنامه و بودجه در سطح استان دنبال می‌شود گفت: در کنار اجرای این طرح اشتغال روستاها با استفاده از ظرفیت‌های استان دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی وجود مرز مشترک با افغانستان را از مزیت‌های این استان عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۵۰ درصد واردات دام مولد در سطح کشور از مرزهای خراسان جنوبی انجام گرفته‌ است.

وی عنوان کرد: در راستای تثبیت و ماندگاری مردم در روستاها با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شرایطی را فراهم کردیم که به همه خانوارها در راستای ایجاد اشتغال، وام‌های قرض الحسنه پرداخت شود. معتمدیان افزود: از رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست و پیشنهاد داریم که در راستای اشتغال و ماندگاری جمعیت روستاها با مشارکت کمیته امداد و بسیج سازندگی با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۰ هزار واحد مسکونی احداث شده زمینه تولید انرژی خورشیدی را در سطح استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی با ۳۰۰ روز آفتابی مستعد در زمینه انرژی‌های نو است و اجرای این طرح منبع درآمدی خوبی برای مردم استان خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج خراسان جنوبی دولت مسکن معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است