Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی با بیان اینکه موضوع صنایع در دهه‌های اخیر و همچنین در دهه‌های آینده بیش از امروز جدی‌تر می‌شود، گفت: نقطه اتصال این صنایع اقتصاد و فرهنگ است و در دهه‌های اخیر بخشی از ارزش افزوده این کشورها ارتباط بین این دو حوزه است.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید موسسه فرهنگی اکو با بیان اینکه موسسه اکو نه تنها یک ظرفیت منطقه‌ای بلکه یک ظرفیت جهانی است، اظهار داشت: اکو به خاطر ظرفیت جمعیتی‌ و همچنین جمعیت جوان و گستره جغرافیایی عظیم، موسسه مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکو به خاطر منابع مادی این منطقه و همچنین موقعیت ژئوپلیتیک و تاثیرات این ده کشور در ارتباط با کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه یک اتحادیه بزرگ جهانی با ظرفیت منطقه‌ای و همچنین جهانی به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نگاهی که در این اتحادیه وجود داشته نگاه ترکیب‌سازی شبکه‌ای فعالیت‌ها است، هرچند عنوان سازمان همکاری اقتصادی برای این اتحادیه در نظر گرفته شده است اما این سازمان وقتی می‌تواند موثر باشد که با شاخه‌های دیگر روابط یعنی فرهنگ، آموزش، پژوهش و ... همراه باشد، پس این اتحادیه صرفا اقتصادی نیست بلکه یک شبکه انسانی است که اقتصاد را هم مورد توجه قرار داده است.

صالحی با اشاره به اهمیت حو‌زه فرهنگ یادآور شد: فرهنگ حو‌زه کانونی ارتباط این ده کشور بوده و هست و می‌توان بیشتر بر آن سرمایه‌گذاری کرد، سابقه روابط این‌ کشورها در حوزه فرهنگ و هنر بوده و ملت‌های این ده کشور از این مسیر به هم وصل می‌شدند و هنوز بخشی از ارتباط بین این کشورها هم از همین مسیر می‌گذرد.

وی با اشاره به اهمیت دیگر سازمان اقتصادی اکو افزود: اگر ما به روابط پایدار فکر می‌کنیم باید دقت داشته باشیم فرهنگ یکی از پایه‌های اصلی روابط سیاسی و اقتصادی است و اگر روابط فرهنگی بین این کشورها بیشتر شود به روابط دیگر هم می‌توان امیدوارتر بود.

صالحی بیان کرد: خوشبختانه در دوران حضور دکتر مظاهری شاهد گام‌های موثر در موسسه اکو برای روابط خوب فرهنگی هستیم، در چشم‌اندازها، تفاهم‌نامه‌ها و دیدارهای متنوع این پیشرفت مشهود است.

وی گفت: پارلمان‌های ده کشور نیز فرصت ارتباط های بیشتر را فراهم می‌کند، البته در حوزه رویدادها و نشست‌ها نیز شاهد پیشرفت هستیم و از زحمات دکتر مظاهری در این بخش تشکر می‌کنم و برای نماینده تاجیکستان به عنوان رییس جدید نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم تا گام‌های برداشته شده را ادامه دهند.

در بخشی از این آیین مظاهری رئیس پیشین موسسه فرهنگی اکو گفت: ما تلاش داشتیم در فرهنگ و هنر با ارائه یک برنامه جامع به سمت جلو حرکت کنیم، با خرد جمعی همه کشورهای عضو کارهای خود را پیش بردیم و با همکاری نماینده یونسکو و سازمان ملل در ایران ده برنامه در جهت صلح و دوستی با گرایش‌های مختلف را انجام دادیم. امید است با حضور رییس جدید این برنامه‌های جامع را بتوانیم به ثمر برسانیم.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه استان بوشهر کانون های مساجد شیراز تکریم و معارفه صالحی موسسه فرهنگی اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت