Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجازی گفت: کسی که مقابل فتنه ۸۸ حرف نمی زند و محکوم هم نمی کند، چنین کسانی صلاحیت هیچ پست مهمی در امورات کشور را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز (۶ دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد کنگره شهدای هرمزگان، گفت:رهبری فرمودند که تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه ای بر عهده همه ماست چرا که سیاست و حرکت خبیثانه ای برای فراموشی ارزش های جهاد و شهادت وجود دارد ، حضرت آقا نیز دستور دادند که همه دولت و ملت موظفند که چهره والای شهدا را تبیین کنند و در مقابله با حرکت های خبیثانه ای که دنبال فراموشی ارزش ها هستند، مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:درحقیقت شهیدان الگوی جامعه هستند و مقام ، فهم و جهاد شهیدان می شود الگو برای رشد یک انسان ونه اینکه هرزه گران و ولنگاران الگوی جوانان بشوند.
حجازی تصریح کرد:۷دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام راحل است که توسط شهید جلیل پور، شهید این شهرستان این پیشنهاد ارزشمند به حضرت امام (ره) شده بود.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:برخی گفته اند اول انقلاب حدود ۲۹درصد باسواد بودندآنهم از ۱۰سال تا ۴۹سال، اما به برکت انقلاب این آمار ۶۴درصد رشد کرده است ونیز ۴هزار و ۵۶۴ نفر در استان در پوشش طرح آموزش عملی نماز قرار دارند و همزمان با ریشه کنی بی سوادی دراین استان این خدمات را هم آموزش می دهند.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به یوم الله نهم دی ماه ۸۸ ،گفت:۹دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است،پیامبراکرم (ص) فرمودند که بصیرت، آگاهی و هوشیاری همان روح زندگی است، طبق فرموده حضرت رسول اکرم(ص) برخی از انسانها خائن هستند‌ و ۴ نشانه هم دارند که نافرمانی خداوند،آزار و اذیت مردم،کینه نسبت به دوستان و چهام نیز همان غرور و منیت است.
وی افزود:حامیان خارجی فتنه ۸۸ ، فریب خوردگان و خیلی از نیروهای سفارت های برخی از کشورها را که نیز در این رابطه دستگیر شدند وخیلی ها که نیز صحنه گردان آنها بودند‌؛آیا قرآن و مسجد سوخته نشد؟ آیا علم عزای اباعبدالله علیه السلام‌به آتش کشیده نشد؟ وآیا به عکس حضرت امام(ره) جسارت و توهین نشد؟بنابراین آقایان هنوز هم حداقل نمی خواهید بگویید به آن کسی که عکس امام راحل را پاره کرد!! که همین را نمی گویید که طبق دستور پیامبراکرم (ص)، خائن هستید.
حجازی تصریح کرد:برخی ها ملت را آزر دادند و مسجد و قرآن ها آتش زدند ،کشته سازی کردند ، جسارت ها کردند و هنوز‌هم بعد از ۱۰سال از آقایان خواهش داریم که حداقل بگویند که آن کسی که قرآن را سوزاند آن را قبول نداریم! و آن کسی که به حضرت امام‌توهین کرد را بگویند قبول نداریم!؛ آقایان از اینجا تا تهران قضیه کاملا روشن است پس جواب بدهید، پس آقایانی که با توهین به اهل بیت پیامبر و قرآن سوزی مخالف نیستی و اعتراص هم‌نمیکنی، مسلمان هستی؟.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:در نهم دی اموال شخصی مردم و اموال عمومی را به آتش کشیدند برخی ها راه را برای دشمن باز کردند و هنوز هم حاظر نیستند خیانتشان را بپذیرند، برخی ها هم با دشمنان دوست شدند و در مقابل نظام اسلامی ، ولایت و ملت گردنکشی و طغیان کردند.
خطیب جمعه گچساران گفت:برخی ها در فتنه ۸۸با آمریکایی ها و بی دین ها دوست شدند و به جان مردم و ملت افتادند و باید سوال کرد که هنوز رویی هم دارید؟.
وی افزود:مومن باید هوشیار باشد و جوری عمل کند که کفار حربی را به خشم بیاورد و اما آقایان در فتنه ۸۸کاری کردند که جانشین امام زمان(عج) به گریه بیافتند وکاری کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند.

حجازی تصریح کرد:این ملت در نهم دی مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و حماسه دیگری خلق کردند و هنوز بعد از ۱۰سال برخی آقایان از عملکردشان در این زمینه خجالت هم نمی کشند.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:درخطبه نماز جمعه هفته پیش مطلبی عرض شد که شورای محترم نگهبان دقت کنند و مواظب باشند و با دقت و حساسیت و با وسواس لازم دقت کنند کسی که مقابل فتنه ۸۸حرف نمی زند و محکوم هم نمی کند ،پس چنین کسانی هیچ صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند بنابراین سرواران محترم شورای نگهبان و واسطه ها دقت کنند.
وی افزود:قریب ۳۰۰هزار انسان والا مقام شهید شدند تا مملکت آبرمند و با عزت شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود پس باید مجلس که جای بسیار حساسی است انسان متعهد ،انقلابی و با تقوا و متخصص انتخاب شوند که مقابل دشمن با عزت ایستادگی کنند.
خطیب جمعه گچساران گفت:دوران قبل از انقلاب مملکت زیر یوغ طاغوت بود و برخی ها دوباره هم می خواهند مملکت را به همان دوران برگردانندکه ان شاءلله در تایید صلاحیت ها هم دقت شود.
وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد،هرجا روشنگری باشد فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.
حجازی درادامه تصریح کرد:۱۱دی ماه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار است که این روز بزرگ را به همه عزیزان خاصه پرستاران سرافراز تبریک عرض می کنم؛مقام پرستار بس مقامی بزرگ و ارزشمند و شریف است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر خطبه نماز جمعه گچساران فتنه 88 امام جمعه شورای نگهبان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: باید نگاه قوی‌تری نسبت به ورزش زورخانه‌ای صورت بگیرد، مردم و مسئولین به این ورزش، ورزش کاران و مشکلاتی که دارند، توجه داشته باشند.

وی درباره روز ایمنی حمل و نقل بیان داشت: ضایعات انسانی و اقتصادی که در این زمینه مواجه هستیم، باید تلاش مسئولین بیشتر شود و ایمنی را در این جهت تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل مهم درون نظام اسلامی می‌باشد، امسال مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و حضور همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها می‌باشد؛ شوراها نیازمند حمایت هستند.

وی به گلایه شوراها اشاره و یادآور شد: توجه لازم به شوراها نمی‌شود، مطالبات را شوراها درست بیان کنند و آنچه در صحنه می‌باشد را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین اظهار کرد: مسئولین توجه لازم را به شوراها داشته باشند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی درباره روز معلم و شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آینده سازان مملکت در اختیار آموزش و پرورش می‌باشند، تربیت و جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی، علمی و … جوانان و نوجوان توسط معلمین صورت می‌گیرد، معلمین انگیزه در خود ایجاد کنند و پرتوان به سمت تربیت نسل مفید پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه مردمی و حامی دولت است، خاطرنشان کرد: افتخار نماز جمعه و تریبون نماز جمعه آن است که ضرورت مردم را بیان کند و مردم با رعایت موازین مطالبات خود را بیان کنند؛ مسئولینی که حضور مستمر در نماز جمعه دارند باید شنوای مطالبات مردم باشند.

وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و مطالبات آنان افزود: عمده حرف کارگران آن است که توسط مسئولین حرف‌هایشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین در زمینه مشکلات کارگران گفت: مسئولین فرصت ایجاد کنند تا حرف‌ها رو در رو گفته شود یا خود مسئولین خلع را پرکنند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند، اگر موفق نشدند؛ در نماز جمعه با رعایت موازین مشکلات بیان تا مشکلات مرتفع شود.

وی خطاب به رسانه‌ها بیان داشت: مطالبات مردم را رسانه‌ها منعکس کنند؛ با رعایت اخلاق رسانه‌ای به ویژه در این دولت با حضور فعال میدانی به آنها پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبات مردم در زمینه مسکن، راه آهن، پرداخت طلب‌های مردم، مصوبات سفر دوم ریس جمهور و… همه باید سالم هم افزایی صورت بگیرد؛ رسانه‌ها، مسئولین، همه کمک کنند تا بتوان جایگاه عملی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه بین الملل بعد از وقایع طوفان الاقصی، قدرت نمایی یمن و عملیات وعده صادق شاهد سرعت تغییر هستیم، خاطر نشان کرد: افکار جهانی تغییر یافته؛ در دل آمریکا دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت خودشان به نفع فلسطین و غزه شعار می‌دهند؛ آمریکا به شدت از آن در حراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اقتدار را ایجاد کرده و این حرکت به جایگاه خود و مقصد خود می‌رسد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:
یک سری مسائل که مرتبط با کلان جامعه در جهت سیرت، آگاهی و دانش جامعه است باید در اختیار مردم باشد؛ نباید همه چیز شفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل اخلاقی تغافل تصریح کرد: از اشکالات یکدیگر چشم پوشی کنید زیرا آشکاری بسیاری از ایرادات ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد و روند جامعه را کند می‌شود.

کد خبر 6089158

دیگر خبرها

  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است