Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:32:36 GMT

خراسان رضوی هفته گذشته میزبان سه وزیر بود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۸۶۷۳

خراسان رضوی هفته گذشته میزبان سه وزیر بود

وزیر آموزش و پرورش طی سفر یک روزه خود به مشهد مقدس از دبستان باقریه در منطقه تبادکان دیدن کرد و با جمعی از مدیران منتخب مدارس مشهد و همچنین تولیت آستان قدس رضوی به گفت و گو نشست و به عنوان سخنران در نشست ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه حضور یافت.

حاصل سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو  به شهرهای مشهد، درگز، خوشاب و سبزوار خراسان رضوی در هفته دهم اجرای پویش "هر هفته الف - ب ایران" بهره‌برداری ۱۳ طرح در بخشهای مختلف آب، برق و فاضلاب با سرمایهگذاری افزون بر ۵۷ هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر حضور یافت و طی دیدار با تولیت آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه ای را با این نهاد برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با محوریت معارف رضوی امضا کرد.

طی هفته گذشته حجت الاسلام حسن درویشیان، رییس کل سازمان بازرسی کشور به منظور معرفی حجت الاسلام فتوحی به عنوان مدیر کل جدید اداره کل بازرسی خراسان رضوی در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی در محل استانداری حضور یافت.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته گذشته در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویان ارتش حضور یافت.

دومین همایش زوج‌های آسمانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در مشهد نیز هفته گذشته با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب که در محل دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد به عنوان سخنران این مراسم حضور پیدا کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در دوازدهمین همایش نخبگان عصر ستایشگری در مشهد شرکت و در این جمع سخنانی ایراد کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز در مدرسه علمیه نواب مشهد حضور یافت و در جمع طلاب به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در جشنواره هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور یافت.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی رضا ملک زاده ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی دولت رضا اردکانیان فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی رضا ملک زاده ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی دولت رضا اردکانیان فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن حاجی میرزایی مشهد آستان قدس رضوی رضا ملک زاده ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی دولت رضا اردکانیان فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد