Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع جوانان استان باید ضمن خودباوری، حلقه واسط سرمایه اجتماعی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی در دیدار با اعضای مجمع جوانان استان اظهار داشت: در وهله اول سمن ها بایستی مراقب باشند تا اسیر جریانات سیاسی نشوند چراکه وقتی درگیر مناقشات سیاسی شوند این مساله موجب خدشه دار شدن اعتماد به آن ها می شوند بنابراین خود سمن ها باید جهت اعتمادسازی و اعتماد زایی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به اعضای مجمع جوانان گفت: شما بایستی به سایر جوانان روحیه داده و در زمینه ارتقا نشاط اجتماعی، آرامش بخشیدن و احساس هویت دادن به جوانان تلاش کنید و با خودباوری، حلقه واسط سرمایه اجتماعی باشید.

زاهدی سپس با اشاره به اینکه اهمیت نشاط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که مقوله نشاط درست و اصولی تعریف شود تا از آن سو استفاده نشود و قطعا تلاش و فعالیت سازمان های مردم نهاد بر همین اصولِ درست استوار است و رضایت اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بنده هیچگاه برای جمع آوری رای و جلب نظرها قول نمی دهم، گفت: سعی می کنم در تمامی وعده ها، ضمانت اجرایی آن ها را نیز در  ذهنم مرور کرده و سپس آنها را ایراد نمایم بنابراین درخواست دارم سمن های جوانان مطالبات خود را به جد پیگیری کرده و من نیز در حد توان پیگیر آنها در سطح کشور و استان خواهم بود.

رییس مجمع جوانان استان کرمان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه از آغاز فعالیت دور جدید مجمع، با تلاش اعضا سعی کرده ایم بین سازمان های مردم نهاد استان همگرایی و انسجام ایجاد کنیم.

احمد احمدی نژاد افزود: مجمع جوانان در راستای تعالی نشاط اجتماعی کارو فعالیت خود را استوار کرده است و تلاش می کند در این راستا از تمامی ظرفیت های سازمان های مردم نهاد جوانان استفاده کند.

وی یادآور شد: یاس و سرخوردگی در بین سمن های جوانان وجود ندارد زیرا این افراد با سن کم و دست خالی تاکنون کارهای موثر و قابل توجهی انجام داده اند و این امر کار دولتمردان را سخت می کند زیرا غفلت از این توان و انرژی می تواند موجبات از دست دادن یک نیروی مضاعف برای پیشرفت کشور باشد.

رییس مجمع جوانان استان کرمان در پایان گفت: تاکنون در جهت پیشبرد اهداف تلاش کرده ایم تا با راه اندازی کمیسیون های مختلف گام بلندی درجهت اتحاد و هماهنگی سمن های جوانان برداریم.

همچنین در ادامه این نشست سایر اعضای مجمع جوانان استان کرمان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند که از مهم ترین آنها می توان به واگذاری بخشی از درصد بودجه فرهنگی صنایع و معادن استان در قالب طرح های سمن های جوانان، استفاده از سمن های جوانان در جلسات شوراهای تخصصی استان، بررسی ابعاد راه اندازی کارخانه نوآوری در استان کرمان، حمایت از طرح های نشاط اجتماعی سمن های جوانان، هویت بخشی به سمن های جوانان و توجه بیشتر توسط دستگاه های دولتی اشاره کرد.

یادآوری می شود: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از تلاش اعضای مجمع جوانان استان کرمان تقدیر به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و تحقیقات مجلس استان کرمان بودجه سرمایه شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر

آیت الله العظمی مظاهری مرجع عالیقدر شیعیان در پیامی به مناسبت برگزاری هجدهمین همایش حکمت مطهر، موضوع جوانان را اساسی‌ترین نقطه هدف گذاری مرحوم شهید مطهری دانستند.

متن پیام این مرجع عالیقدر به شرح زیر است:

باوجود گذشت چهل و چهار سال از شهادت اسفناک متفکّر عالی‌مقام و اندیشمند بزرگ مرحوم آیت الله شهید مطهری قدس سره الشریف، هم ثلمه و خلاً فقدان آن استادِ اسلام‌شناسِ برجسته، هنوز در جامعه اسلامی محسوس و ملموس است که «ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیءٌ»؛ و هم به فضل خداوند متعال، آثار بنان و بیان آن دانشمند پرتلاش، همچنان مورد استفادۀ فرهیخنگان و حق‌جویان است که: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا».

همایش با سابقه «حکمت مطهر» که با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام و آثار علمی این شهید والامقام برگزار می‌شود و از این جهت باید به اهتمام نیکوی متصدّیان و دست‌اندرکاران آن آفرین گفت، اینک و در هجدهمین دورۀ خود، موضوع بسیار با اهمیّت «جوانان» را مطمح نظر قرار داده است، موضوعی که یکی از مهم‌ترین و بلکه باید گفت اساسی‌ترین نقطه هدف گذاری مرحوم شهید مطهری رضوان الله تعالی علیه در عموم تلاش‌های علمی و فکری ایشان بوده است.

در ادامه این پیام آمده، در این فرصت کوتاه و به مناسبت طرح مسئله مهم «جوانان» لازم می‌دانم بر دو نکته اساسی در این محفل فکری و فرهنگی تأکید کنم:

نکته اول اینکه همان‌گونه که مرحوم شهید مطهری طاب ثراه به خوبی دریافته بود برخورد و مخاطبه با نسل جوان، بسیار خطیر و حسّاس است و باید براساس منطق و استدلال و واقع‌بینی در همه ابعاد مسائل نظری و مشکلات عملی جوانان، تنظیم و ساماندهی شود، زیرا اگر به سؤالات نظری و پرسش‌های نسل جوان که چه بسا، بسیار اندیشه سوز و ذهن آزار نیز باشد، و همچنین به احساسات و عواطف این نسل پرتکاپو و نیز به خواسته‌های به حق و به جای آنان، پاسخ منطقی و صحیح داده نشود، قطعاً موجب سرخوردگی و ناامیدی و بی‌اعتمادی و در نهایت طغیان‌گری این نسل مطالبه‌گر خواهد شد و زیان آن برای جامعه انسانی، بسیار وسیع و عمیق خواهد بود.

روش مخاطبه و مواجهه با جوانان، روش دهن‌کجی و انتقاد و سرزنش و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست، و با چنین روشی محال است که بتوانیم جلوی انحرافات دینی و کجروی‌های اخلاقی را در نسل جوان بگیریم. اگر خواهان هدایت و رشد نسل جوان هستیم، تنها راه متین و صحیح آن این است که اولاً: باید از نزدیک با درد و رنج جوانان آشنا شد و ثانیاً با زبان منطق و عطوفت و مهربانی با آنان، تعامل سازنده برقرار کرد، چنانکه در آن بیانِ بلندِ رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق سلام الله علیه که این روزها در آستانه سالروز شهادت آن امام به حق ناطق، قرار داریم، آمده است که به بعضی از اصحاب خود که درباره مخالفان عقیدتی در آن روزگار از آن امام همام پرسیده بود، فرمودند: «فَلاَ تَخْرَقُوا بِهِمْ. أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَالْعَسْفِ وَالْجَوْرِ، وَ إِنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلَّفِ وَ الْوَقَارِ وَالتَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخَلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الاِجْتِهَادِ؛ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِی دِینِکُمْ وَ فِیمَا أَنْتُمْ فِیهِ».

و، امّا نکته دوم که آن نیز برخوردار از اهمیّت جدی است این است که: خواسته‌های به حق نسل جوان برای برخورداری از یک زندگی سرافراز و آبرومند، باید در رأس توجّه مسئولان و کارگزاران کشور قرار گیرد و همگان باید به این آسیب اساسی، توجّه کنیم که اگر این مطالبات و انتظارات، به درستی پاسخ داده نشود و جوانان ما با معضلات بزرگی نظیر فشار بیکاری و افسانه مسکن و بحرانِ افزایش سنّ ازدواج و فقر و تبعیض و فساد و اعتیاد و سایر آسیب‌های شکننده اجتماعی مواجه بوده و خود را در مقابله با این مشکلات خانمان سوز، بی پناه ببینند، قطعاً ما با بحران سرمایه اجتماعی بزرگی مواجه خواهیم شد که کمترین نتیجه خسارت‌بار آن کاهش مشارکت‌های ملّی و اجتماعی است.

هر دو نکته‌ای که به اجمال بیان شد، چه نکته اول که مربوط به ساخت اندیشه و فکر و نظر بود، و چه نکته دوم که مربوط به عرصه اجرا و عمل می‌شود، مطمح نظر همۀ متفکّران دینی و مصلحان اجتماعی از جمله مرحوم آیت الله شهید مطهری اعلی الله مقامه بوده و امید است همه اندیشه‌ورزان و نیز همه مجریان و سیاست‌مداران، بدان توجّه بیش از پیش نمایند. ان شاء الله.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است