Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور می توانند در بحث آموزش و همچنین فرهنگ سازی برای جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا کنند.

«محمد حسین فرهنگی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در بحث فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا گفت: به هر حال مساجد همواره سنگر حضور مردم در عرصه های مختلف بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می توانیم از این حضور برای فرهنگ سازی جهت اهداف مختلف استفاده کنیم. یکی از مواردی که ما می توانیم در آنها بر نقش مساجد تکیه داشته باشیم، مسایل زیست محیطی، استفاده درست از منابع و همچنین حفاظت از آب، خاک و هوا است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد به عنوان نهادهای دینی و فرهنگی می توانند در بحث آموزش و تبلیغ و ترغیب جوانان و نوجوانان که مخاطب اصلی برنامه های این کانون ها هستند برای فرهنگ سازی جهت حفاظت از مسایل محیط زیستی ورود جدی داشته باشند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما و رسانه های مکتوب و فضای مجازی نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند البته باید بدانیم بخش عمده ای از آلودگی هوا به موضوع سوخت ها بر می گردد و انتظار ما از دولت این است که در مورد سوخت هایی که در کلان شهرها استفاده می شود، اقدامات جدی و موثری به عمل بیاورد تا آلایندگی آنها به حداقل برسد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید از مجموعه کارهایی که برای حمایت از تولید و حتی واردات خودروهایی که آلایندگی کمتری دارند و توسعه و ترویج استفاده از سوخت سی ان جی ورود جدی داشته باشد و اقدامات موثری را انجام دهد.

 

وی با اشاره به قانون هوای پاک گفت: این قانون، قانون خوبی است و تمهیدات خوبی در آن برای جلوگیری از آلودگی هوا اندیشیده شده است ولی این قانون باید به صورت کامل اجرایی شود تا ما شاهد اثرات آن باشیم.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده درست از خودروها و همچنین سوختی که آلایندگی کمتری داشته باشد، استفاده از حمل و نقل عمومی، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از جمله مواردی است که باید در زمینه آنها فرهنگ سازی شود و اتفاقا کانون ها و مساجد می توانند در این زمینه ورود داشته باشند و مردم را نسبت به این مسایل آگاه کنند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند