Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:51:54 GMT

خطر جدی بیخ گوش ستاره‌های سینما!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۴۲۳

خطر جدی بیخ گوش ستاره‌های سینما!

مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛

سالهاست که سینما به شیوه‌های مختلف ستارگانی را در سال‌های متفاوت معرفی می‌کند و مرسوم است که در سینما مدام ستاره‌ها تغییر کند و این پتانسیل در کار برخی از کارگردانان وجود دارد که با ریسک سپردن نقش‌های اصلی به بازیگران جدید فرصتی را ایجاد می‌کنند که سینما بتواند از ستاره‌های تکراری فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردیدی نیست که ماهیت سینما این نیاز را ایجاب می کند که مدام ستاره سازی کند و ستاره ها هم برای در بورس ماندن نیازمند این هستند که ابعاد مختلفی از توانمندی شان را رو کنند و درحقیقت ستاره ای می تواند در هر سینمایی ماندگار شود که:

اولا از تکراری شدن نقش هایش فاصله بگیرد.

ثانیا در انتخاب نقش هایش مراقبت های ویژه داشته باشد.

و ثالثا تکلیف خود را در حضور مستمر در آثار معروف به گیشه یا آرتیستی و هنری مشخص کند.

در حقیقت ستاره سینما جدا از اینکه باید استعداد به سالن کشاندن مخاطبان را داشته و در گیشه موثر باشد، بتواند سر و شکلی سیمرغ پسند و جشنواره ای نیز به تجربه هایش ببخشد و درحقیقت تنها عنوان بازیگر گیشه را با خود همراه نسازد.

اما نکته ای که بهانه این یادداشت شد آثار مبارکی است که این روزها ستاره سینما را تهدید می کند. چرا مبارک؟! چون حضور چهره هایی جوان، با استعداد که  به دور از عنوان و اقسام ادا و اصول های سینمایی بازیگری را از خاک صحنه تئاتر آموختند و همچون چندسال اخیر با قدرت و قوتی مثال زدنی پا به سینما گذاشتند تهدیدی ست که ستاره های سابق سینما را به این نکته گوشزد می کند که به زودی سینما همانطور که در کارگردانی دچار دگرزیستی محسوسی شده است در حوزه بازیگری نیز حرف های جدیدی برای گفتن دارد.

اگرچه چندسالی رنگ آبی چشم ها و قد و قواره مانکنی و صدای درشت منوتون ستاره ساز نمی شود و بازیگری دارای گرید و لِوِلی نزدیک به استانداردهای دنیا شده است اما چند بازیگر جوان به خصوص در سریال های نمایش خانگی از جمله «کرگدن» بازی هایی مثال زدنی را از خود به نمایش می گذارند.

اعتماد منوچهر هادی به مهدی کوشکی در سریال «دل» یا حضور بانیپال شومون در سریال «کرگدن» و البته بازی های خاص و متفاوت این سریال تلویزیونی، این تصور را ایجاد می کند که اگر کارگردانان و نویسندگان در نگارش نقش های جذاب توانمند نشان دهند قطعا این استعداد و توانمندی وجود دارد که بالاخره سینما از بازی های تصنعی، تک پلانی مصنوعی پر اَدا و اطوار نجات پیدا کند و بدین ترتیب دستمزدهای منطقی تر در جیب بازیگران مستعد کاربلدی برود که تنها به واسطه روابط و مرسومات گیشه انتخاب می شوند.

اعتماد اخیر برخی از سینماگران و تولیدکنندگان سریال برای نمایش خانگی به انتخاب ترکیبی ستاره ها بازیگران بااستعداد و مشاهده محصول این اعتماد خطری است که هر لحظه می تواند برای ستاره های تکراری زنگ خطر محسوب شود.

سینما و تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی باید این اعتماد را زودتر از این حرف ها به چهره های جوان و فرصت طلب می داد که مجبور نباشند برای یک بازی ضعیف و مصنوعی به یک بازیگر به اصطلاح ستاره ده سال پیش در شبکه نمایش خانگی دستمزدی میلیاردی بدهند، طوری که بازیگر، گروه سازنده را به این جمله تهدید کند که روز پایانی قراردادم را درصورتی بازی می کنم که کلیه مبلغ دستمزدم را دریافت کرده باشم یا اینکه بعد از پایان قراردادم با همان دستمزد میلیاردی برای بازی در یک روز و حاضر شدن جلوی دوربین برای سکانس پایانی، 50 میلیون تومان معادل حقوق و دستمزد دوسال یک کارمند معمولی دریافتی داشته باشم و سپس سرصحنه آفیش بشوم.

اگرچه ستاره ها پول اسم و رسم و عنوانشان را می خورند اما با انتخاب هوشمندانه، بازیگران مستعدی که هر روز روی صحنه های تئاتر و در سالن های کم ظرفیت نمایش در تهران و برخی شهرستان ها می درخشند، می توان با یک تیر چند نشان زد. فراموش نکنیم چیدمان و به کارگیری بازیگران مستعد و کاربلد و معرفی و شکوفایی استعداد آنها هنری کم از فیلمسازی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست تئاتر حقوق دستمزد فرهنگ و هنر محمدرضا فروتن برنا سینما بازیگر کارگردان مانکن ستاره سینما دستمزد بازیگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی تولید کند. «پدر قهوه» داستان مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

به‌نظر می‌رسد مهران مدیری قرار است بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ ساخت یک سریال جدید رفته است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود.

مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، خود نیز در این کار جدید بازی می‌کند. بر اساس شنیده‌ها، ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های پرمخاطب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع: همشهری آنلاین

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی