Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد سیاست تعرفه‌ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در نهایت منجر به کاهش فرصت‌های شغلی و افزایش قیمت‌ها شده است.

دو تن از اقتصاددانان بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند ما می‌دانیم که افزایش تعرفه مصوب سال ۲۰۱۸ با کاهش نسبی در اشتغال بخش تولید و افزایش نسبی در قیمت‌های تولید کنندگان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت اقتصادی «مارکت واچ» اولین بار این گزارش را منتشر کرد و یادآور شد ۱۰ مورد از صنایع اولیه از جمله تولیدکنندگان ابزار‌های نوری و مغناطیسی، کالا‌های چرمی، ورق‌های آلومینیوم، آهن و فولاد، لوازم خانگی، تجهیزات صوتی و تصویری، سموم دفع آفات و تجهیزات رایانه‌ای از تعرفه‌های تلافی جویانه و قیمت‌های بالاتر آسیب دیده اند.

دولت ترامپ در ابتدا در ماه مارس سال ۲۰۱۸ تعرفه‌هایی را بر واردات آلومینیوم و فولاد وضع کرد و همزمان رئیس جمهور آمریکا اقدامات تجاری خارجی را در ارتباط با کالا‌های تجاری این کشور حمله به آمریکا و صنعت فولاد دانست. از آن زمان ترامپ بار‌ها چندین دور تعرفه را بر میلیارد‌ها دلار از کالا‌های ساخت چین اعمال کرد و جنگ تعرفه‌ای میان دو کشور با اعمال این شیوه ادامه یافت. اخیرا مقامات آمریکا و چین پس از چندین دور مذاکره اعلام کردند که در آستانه دستیابی به یک توافق اولیه تجاری با همدیگر هستند.

روزنامه واشنگتن پست نیز در مطلبی از اوضاع بد معیشتی کشاورزان آمریکایی می‌گوید تا جایی که یک کشاورز در گفتگو با این نشریه اعلام کرد نمی‌تواند مواد غذایی مورد نیاز خانواده اش را تأمین کند. به نوشته واشنگتن پست، به دنبال افزایش سطح ورشکستگی کشاورزان و بیشتر شدن بدهی‌های آنها، کشاورزان در سراسر آمریکا در تلاش هستند بتوانند از پس هزینه‌های اساسی زندگی خود از جمله مواد غذایی و برق برآیند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون سطح بحران مالی کشاورزان با افزایش ۵۷ درصدی همراه بوده است.

به نوشته واشنگتن پست و با استناد به آمار‌های دولتی، افزایش سطح تعرفه‌های وارداتی مکزیک و چین بر محصولات کشاورزی به دنبال آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپ و اعمال تعرفه بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم این کشورها، ضربه بزرگی به کشاورزان نیویورک وارد کرد. حدود نیمی از کشاورزان کار خود را تعطیل کردند و آن‌هایی هم که به کار خود ادامه داده اند، روز‌های سختی را می‌گذرانند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست تعرفه ای ترامپ جنگ تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • شاه کلید مهار تورم
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو