Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:58:07 GMT

تالار حافظ سبزپوش شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۹۹۹۳

تالار حافظ سبزپوش شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد ۲۱۱۹ واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 7 دی) در اولین روز کاری خود در هفته جاری روند صعودی داشت و با رشد 2119 واحدی در ارتفاع 363 هزار و 207 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس نمادهای حکشتی با 143 واحد، وبملت با 142 واحد، رمپنا با 130 واحد، فولاد با 99 واحد، نوری با 90 واحد، خودرو با 74 واحد و شیران با 69 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی در ابتدای معاملات امروز داشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امروز (شنبه 7 دی) با روند صعودی و رشد 81 واحدی در ارتفاع 4 هزار و 744 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان، زبينا - كشاورزي و دامپروري بينالو و تبرك - گروه كارخانجات صنعتي تبرك در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس بودند که تنها نماد كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان صبح امروز روند نزولی داشت.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه 4 دی) آخرین روز کاری خود در هفته گذشته را با رشد 362 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 362 هزار و 621 واحدی آغاز کرد اما در ادامه روز جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان داد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی ۴ دی اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۱۷۰ واحد ریزش معادل ۰.۳۲ درصد به ۳۶۱ هزار ۸۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۳۱۳ واحد افت معادل ۰.۳۲ درصد به ۹۶ هزار ۶۱۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۱۶ واحد رشد معادل ۰.۶۳ درصد به ۱۱۴ هزار و ۲۹۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۷۸ واحد افزایش، معادل ۰.۶۳ درصد به ۷۶ هزار و ۳۳۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۵۷ واحد کاهش، معادل ۰.۲۷ درصد به ۴۲۷ هزار و ۵۴۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۲۴واحد افت معادل ۰.۵۱ درصد به ۲۵۷ هزار ۲۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۳ واحد ریزش معادل  ۰.۰۳درصد به ۷۵۷ هزار و ۸۷۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح ۴ دی نمادهای فولاد با 231 واحد، کچاد با 194 واحد، کگل با 125 واحد و ومعادن با 82 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای جم پیلن با 84 واحد، شبریز با 67 واحد و فایرا با 56 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح ۴ دی نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا - سايپا و كچاد - معدني‌وصنعتي‌چادرملو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و كچاد - معدني‌وصنعتي‌چادرملو روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات چهارم دی ماه ۶ نماد  فولاد با ۴۱۰ واحد، کگل با ۲۹۶، کچاد با ۲۰۶ واحد، ومعادن با ۱۷۲ واحد تاپیکو با ۱۲۷ و فخوز با ۱۲۴ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. شاخص صنایع محصولات چوبی با ۲۳۴۶۰ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۴۹۳ هزار و ۵۲۳ واحد، خودرو با ۱۹۷۶ واحد افزایش معادل ۳.۶۷ درصد به ۵۵ هزار و ۸۷۹ واحد، انتشار و چاپ ۴۳۱۲۲ واحد صعود معادل ۳.۱۹ درصد به یک هزار و ۳۹۴ واحد، کاشی و سرامیک ۴۱۵ واحد رشد معادل ۲.۹۸ درصد به ۱۴ هزار و ۳۷۰ واحد، اداره بازارهای مالی با ۹ واحد افت، معادل ۲.۷۸ درصد به ۳۱۴ واحد، ذغالسنگ ۴۲۴ واحد کاهش معادل ۳.۳۹ درصد به ۱۲ هزار و ۱۰۸ واحد، سایر معادن با با ۳۸۲۸ واحد ریزش معادل ۳.۶۳ درصد به ۱۰۱ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای سنیر، غسالم، فسپا، وایران، تکشا، سخاش و فروس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای قشکر، کالا، خفنر، وتوصا، غدشت، غاذر و کساپا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته ۵۴۶ هزار و ۷۹۳ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۲۰۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه اصفهان فهما خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه