Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:53:17 GMT

کتاب «شبکه‌های خشم و امید» به چاپ ششم رسید

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۰۹۲۱

کتاب «شبکه‌های خشم و امید» به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شبکه‌های خشم و امید (جنبش‌های اجتماعی در عصر اینترنت)» نوشته مانوئل کاستلز با ترجمه مجتبی قلی‌پور، به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ ششم رسیده است. چاپ اول این‌کتاب در سال ۹۳ عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ ششمش به کتابفروشی‌ها آمده‌اند.

مترجم کتاب، پیش از این، ۳ گفتار متاخر مانوئل کاستلز را که در کتاب «نظریه شبکه‌ای قدرت» گردآوری شده، ترجمه کرده که توسط انتشارات رخداد نو منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانوئل کاستلز که با رویکرد جامعه‌شناسانه، تحولات کشورهای مختلف را براساس تاثیرگذاری اینترنت و فضای مجازی بررسی می‌کند، رویه خود را در کتاب «شبکه‌های خشم و امید» ادامه داد و دگرگونی ارتباطات را در دنیای امروز بررسی کرده است.

«شبکه‌های خشم و امید» ۸ فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از:

«سرآغاز: شبکه‌بندی ذهن‌ها، ایجاد معنا، به چالش کشیدن قدرت»، «طلیعه انقلاب: جایی که همه‌چیز آغاز شد»، «انقلاب مصر»، «کرامت، خشونت، ژئوپلیتیک: خیزش‌های عربی»، «انقلاب ریزوم‌وار: خشمگین‌ها در اسپانیا»، «اشغال وال‌استریت: برداشت نمک‌ زمین»، «تغییر جهان در جامعه شبکه‌ای» و «آن سوی خشم، امید: زندگی و مرگ جنبش‌های اجتماعی شبکه‌ای شده».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

انتشار سریع آتش اشغال در دشت آمریکا پر از معناست. این انتشار سریع نشان‌دهنده عمق و خودجوشی اعتراضی است که ریشه در خشم اکثریت مردم در سراسر کشور و در جامعه به طور کلی دارد. این امر همچنین نشان‌دهنده غنیمت شمردن فرصت توسط بسیاری از افراد برای بیان دغدغه‌هایشان و بحث درباره جایگزین‌ها در بحبوحه بحران تعمیم یافته اعتماد به اقتصاد و سازمان سیاسی است. آنچه روی داد یک شورش دانشگاهی یا یک ضدفرهنگ جهان‌گرا نبود. این جنبش با همه صداها و لهجه‌هایی که در یک جامعه به شدت متنوع و چندفرهنگی حضور دارند، بیان شد.

چاپ ششم این‌کتاب با ۳۲۰ صفحه و قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.

کد خبر 4807445 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر مرکز ترجمه فضای مجازی مدیریت ارتباطات تجدید چاپ ترجمه کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات دفاع مقدس تجدید چاپ ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان جشنواره قصه گویی بازار نشر جشنواره ملی اسباب بازی رایزنی فرهنگی خانه کتاب ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس

به گزارش “ورزش سه”،  دانیال اسماعیلی‌فر که بعد از اتفاقاتی که در جدال با نفت آبادان، با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته اخلاق مواجه شد.

مدافع راست پرسپوليس که در این دیدار گل زده بود، در ادامه شادی گلش در واکنش به فحاشی‌ها حرکتی صورت داد که باعث شد جدال با سپاهان را محروم شود.

اسماعیلی‌فر که در بهترین فرم خود در این فصل قرار دارد و توانسته ۷ پاس گل و یک گل برای سرخ‌ها به نام خود ثبت کند، اکنون در قائمشهر بار دیگر به ترکیب تیمش اضافه خواهد شد.

اسماعیلی‌فر که تجربه دستیابی به سه‌گانه با پرسپوليس را در کارنامه دارد، به دنبال دو رقمی شدن در آمار فردی خود است و باید دید طی دیدارهای باقیمانده خواهد توانست به هدف خود دست یابد یا خیر.

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • پخش چند فیلم ضدسیاست‌های آمریکا و با حال و هوای معلمان
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست