Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@20:26:26 GMT

بارش باران در نقاط مختلف کشور

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۱۲۱۲

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۷ دی ماه) بارندگی در ارتفاعات زاگرس و البرز و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: فردا و پس فردا (۸ و ۹ دی ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر احتمال بارش پراکنده وجود دارد. از اواخر وقت دوشنبه از سمت شمال غرب کشور افزایش ابر و در مناطق جنوبی آذربایجان غربی و شرقی بارندگی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: این سامانه روز سه شنبه (۱۰ دی ماه) بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد. از بعدازظهر سه شنبه این سامانه از نیمه غربی کشور عبور می‌کند و در شمال شرق کشور، شرق سواحل خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال خواهد بود و بتدریج در روز چهارشنبه (۱۱ دی ماه) از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: فردا (۸ دی ماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما با بیشترین و کمترین دمای ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۹ دی ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر خواهد بود و دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد