Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی با اشاره به برگزاری سومین دوره از رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی اظهار کرد: سومین دوره بازی‌های جدی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همکاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی پنجم و ششم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره، مجموعه‌ای از رویدادهای علمی، فنی و مسابقات جشنواره ای در حوزه بازی‌سازی دیجیتال را شامل می‌شود.

دبیر علمی سومین دوره بازی‌های جدی، با اشاره به ویژگی این دوره از مسابقات اظهار کرد: رویداد بازی‌های جدی، با هدف توسعه اکوسیستم بازی‌های جدی برگزار شد و فرصتی برای تعامل، همفکری همکاری و انتقال دانش و تجربه در حوزه بازی‌های جدی در کشور را فراهم آورد.

مظاهری از مشارکت و نقش فعال دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در برگزاری این دوره خبر داد و تصریح کرد: در دو دوره گذشته تمرکز بر بازی‌های دیجیتال بوده است و دانشگاه‌هایی با سابقه فعالیت و پژوهش در حوزه دانش فنی و نرم افزار، میزبانی رویداد را بر عهده داشتند؛ با بررسی و آسیب شناسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که در حوزه بازی به طور کلی و بازی‌های جدی بطور ویژه، نقش رشته‌های علوم‌انسانی کمرنگ است، از این رو میزبانی دورۀ سوم به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی که طی چهار سال گذشته در این حوزه بصورت متمرکز فعال بوده، سپرده شد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، با برشمردن اهداف و کارکردهای بازی‌ها تاکید کرد: هدف این است که در کنار بازی، اهداف واقعی را برای ایجاد تغییر دنبال نماییم، از آن جمله در حوزه روانشناسی بتوانیم از طریق بازی و سرگرمی، آموزش و مهارت‌آموزی را در گروه‌های سنی مختلف افزایش دهیم و یا موجب توان‌افزایی در گروه‌های سالم و توانبخشی در گروه‌های آسیب‌دیده شویم.

دبیر علمی همایش، با ارزیابی مالی و اقتصادی بازی های جدی خاطرنشان کرد: بازی های جدی،یکی از حوزه‌های مهم در صنعت بازی‌های دیجیتال است و در سطح جهان صنعت پردرآمدی محسوب می شود، براساس پیش بینی‌ها در سال 2025 این صنعت بالغ بر 300 میلیارد دلار گردش مالی در آمریکا خواهد داشت.

انتهای پیام/

31 / 31 علوم انسانی آسیب‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علوم انسانی آسیب شناسی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی اثرگذار، نخستین وظیفه ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم است و در این راستا، ترویج، اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای جذب سالانه حداقل ۲ هزار نفر در حوزه کوانتوم در دستور کار ستاد است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی با بیان این که تربیت و پرورش نیروی انسانی اثرگذار، نخستین وظیفه ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم است و در این راستا، ترویج، اطلاع رسانی و تبلیغ برای جذب سالانه حداقل دو هزار نفر در حوزه کوانتوم در دستور کار ستاد است، گفت: از 10 دانشجوی پسادکتری توسط ستاد کوانتوم برای فعالیت در این مرکز نوآوری حمایت می شود تا کمکی به تسهیل فرآیند تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه کوانتوم صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش برجسته و‌ پررنگ علم و فناوری در اقتدارآفرینی و امنیت کشور عنوان کرد: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که یکی از مصادیق توانمندی و اقتدار کشور در عرصه دفاعی و نظامی است که بزرگی و هژمونی این عملیات بر دو رکن مهم اتکا دارد که نخستین و مهم‌ترین این ارکان، برخورداری ایران از دانش و فناوری بومی کافی برای اجرای چنین عملیاتی است. در حقیقت مصداق واقعی «العلم سلطان» به وضوح‌ در این عملیات، نمایان بود و جهان، توانمندی دانشی و فناورانه ایران و توانمندی در کاربردی سازی آن را به وضوح دریافت.

دهقانی ادامه داد: دومین رکن این عملیات را می‌توان بهره‌مند بودن کشورمان از موهبت فرماندهانی دارای شجاعت، وتدبیر و درایت استفاده و‌ به کارگیری این توانمندی دانست. فرماندهان توانمندی که به مدد رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از چنین شجاعتی برخوردارند و این دو رکن در کنار هم، برای دوستان ایران مقتدر، امری تحسین برانگیز و برای دشمنانش، موضوعی هراسناک است.

معاون علمی رییس جمهور، دانشگاه علم و صنعت را یکی از پیشران‌های توسعه علم و فناوری در صنعت کشور دانست و افزود: ورود این دانشگاه به عرصه حمایت و‌ توسعه فناوری‌های تحول‌آفرین و پیشران، موضوعی دلگرم‌کننده و زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب برای حرکت در توسعه و کاربردی‌سازی فناوری‌های تحول آفرینی همچون کوانتوم، به واسطه شرکت‌های دانش بنیان است و در همین راستا، معاونت علمی از تحقیقات، پروژه‌های تحقیق و توسعه و شکل‌گیری شرکت‌های نوپای این دانشگاه و تعریف پروژه های جدید حمایت می‌کند.

معرفی 110 استاد شاخص در تربیت نیروی انسانی با اعطای «جایزه شیخ مفید»

رییس بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان و آموزگاران اظهار داشت: آن چه امروز از شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای فناورانه و نواورانه در عرصه های مختلف در اختیار داریم را مرهون دانشگاه‌ها هستیم. بعضا کم لطفی و بی مهری هایی نسبت به دانشگاه ها صورت می‌گیرد و جایگاه آن‌ها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کم اهمیت تلقی می‌شود، این در حالی است که رشد و رونق امروز زیست بوم دانش بنیان کشورمان را مرهون دانشگاه‌های کشور هستیم. انعقاد موافقت‌نامه های معاونت علمی و دانشگاه ها پیمانی است از سوی معاونت علمی با دانشگاه های مطرح کشور که در مسیر تقویت و تسهیل فعالیت های فناورانه، شکل گیری شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی و رشد و بالندگی فعالیت‌های فناورانه و‌نوآورانه گام برمی‌دارند.

به اعتقاد معاون علمی رییس جمهور، دانشگاه فراتر از آن‌که کارخانه تولید علم، تولید و توسعه فناوری باشد، کارخانه تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند است ولی این موضوع و نقش فاخر در دانشگاه قدری کمرنگ شده است.

وی افزود: امسال جایزه ای تحت عنوان جایزه شیخ مفید تعریف شده است که با کمک دانشجویان نخبه دانشگاهی و بدون اعلام هیچ فراخوانی، استادانی را که انتخاب اول دانشجویان هستند و نقش اثرگذاری در تربیت و اعتلای نیروی انسانی دانشجو دارند مورد تقدیر و حمایت قرار می‌دهد.

"مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی" راه‌اندازی می‌شود

دهقانی با اشاره به اعطای یک بسته حمایتی 10 میلیارد ریالی به برگزیدگان این جایزه عنوان کرد: این جایزه شامل 1000 امتیاز است که تا 400 امتیاز آن قابل دریافت به صورت نقدی بوده و بخش دیگر آن شامل استفاده از گرنت‌های خدمات شبکه آزمایشگاهی، پژوهانه‌ها و دریافت حمایت‌های دانشجویان مانند تسهیلات سربازی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود