Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت‌های ورزش پهلوانی از فردا به مدت ۲ روز به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علی صوفی ثمره، علی رزمخواه، سجاد کهن پور، میلاد نورزائی و سید عطاالله موسوی اعضای تیم اعزامی سیستان و بلوچستان به این دوره از رقابت‌های کشوری را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک۴۰۰ ورزشکار در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در این استان به صورت سازماندهی شده در حال فعالیت هستد.

وی اظهار داشت: هم‌اینک شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش دارای گود زورخانه‌ای هستند و شهرهای ایرانشهر،دلگان و چابهار نیز بزودی داری گود زورخانه‌ای خواهند شد.

موسوی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش ورزش زورخانه‌ای در تمام رده‌های سنی است که مدال آوری و میزبانی این استان در سال‌های اخیر نشان از این امر دارد.

وی گفت: فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با توجه به استعداد و ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه این ورزش در استان وجود دارد نگاه ویژه‌ای به منطقه دارد.

نایب رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این استان در سالجاری موفقیت‌های بسیاری در حوزه قهرمانی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین امسال یک رقابت در بخش ساحلی و ۲ میزبانی در بخش گود بین المللی در دستور کار این هیات قرار گرفته است.

موسوی ادامه داد: انجام میزبانی در سیستان و بلوچستان نقش مهمی در شناخت ورزشکاران سایر استان‌ها نسبت به منطقه و آداب و رسوم این دیار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی و کهن این ورزش باید بیش‌از پیش این ورزش در میان جامعه بویژه قشر جوان شناخته شود.

نایب رییس هیات پهوانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ورزش زورخانه‌ای با توجه به بیان اشعار ملی و مذهبی، ایجاد حرکات هماهنگ با موسیقی، توجه به اخلاق و تواضع، دستگیری از افراد ناتوان و هر آنچه خصلت نیک و پسندیده شمرده می‌شود بسیار مهم و قابل توجه است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی زنان ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ورزشی سیستان و بلوچستان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان