Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ایران از منابع خود در ژاپن برای واردات کالا استفاده می‌کند.

به گزارش برنا؛ کشور ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین مشتری های آسیایی نفت ایران، باوجود تحریم های ترامپ، توانست یک دوره معافیت شش ماهه را از ایالات متحده کسب کند و پس از آن صادرات نفت ایران به ژاپن متوقف شد. اما یکی از مهمترین مباحث فی مابین میان دو کشور پول های بلوکه شده ایران، در ژاپن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره سران دو کشور در دیدار اخیر خود صحبت و گفت و گو کردند.

«حسن روحانی»، رئیس جمهور، پس از 19 سال راهی ژاپن شد. روحانی در جریان این سفر، در نشست با مدیران ارشد ژاپنی در این باره گفت: «امیدوارم شما و هم‌چنین دولت ژاپن تلاش ‌کنید برای این‌که ما روابط بهتری داشته باشیم و از جمله پول‌های ما که در بانک ژاپن مسدود شده، آزاد شود و ما در این شرایط بتوانیم از این پول‌ها استفاده کنیم. این ارز به فروش نفت ما قبل از تحریم آمریکا مربوط می‌شود بنابراین، این حق طبیعی ماست که این پول به ما برگردانده شود.»

«عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در گفت‌وگو با برنا در پاسخ به این سوال که «طرف ژاپنی برای بازگرداندن پول های بلوکه شده ایران در ژاپن چه قول‌هایی را داده است» گفت: پول‌های ایران در ژاپن خیلی بلوکه نیست. پول‌های ما در بانک‌های ژاپنی است و در چند ماه گذشته هم بخشی از آن را توانستیم، استفاده کنیم.

او در ادامه بیان کرد: بانک‌های ژاپنی نگرانی دارند که چگونه پول‌ها را تامین کنند. با آنها مذاکره می‌کنیم. فکر می‌کنم در آینده نزدیک از منابع خودمان در آنجا برای واردات کالا استفاده کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/002xay

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک مرکزی واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد