Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای، نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیایی و سایر اقلیت‌ها در میانمار را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۳۴ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف و ۲۸ رای ممتنع روز جمعه به این قطعنامه رای داد و آن را تصویب کرد؛ این قطعنامه از دولت میانمار می‌خواهد تا اقدامات فوری برای مقابله با تحریک انزجار علیه روهینگیایی‌ها و سایر اقلیت‌های ساکن در راخین، کاچین و شان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌های موجود، نقض‌های حقوق بشری علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌های میانماری، شامل شکنجه، تجاوز و مرگ در بازداشت می‌شود. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل غیر الزام‌آور هستند اما در دیدگاه‌های جهانی بازتاب پیدا می‌کنند.

میانمار مدت‌هاست که روهینگیایی‌ها را "بنگالی‌هایی" از بنگلادش می‌داند، با وجود آنکه خانواده‌های آن‌ها چندین نسل است که ساکن میانمار هستند. از ۱۹۸۲ به هیچ یک از آن‌ها شهروندی داده نشده و آن‌ها "بی‌کشور" هستند و حق هیچ کاری ندارند و از حقوق اولیه و پایه هم بی‌بهره‌اند.

بحران روهینگیا در اوت ۲۰۱۷ و زمانی آغاز شد و شدت گرفت که ارتش میانمار یک سرکوب گسترده و عملیات نظامی برای پاکسازی کمپینی در راخین و در واکنش به حمله از سوی یک گروه در این استان غربی میانمار انجام داد. این کمپین سرکوب باعث مهاجرت گسترده روهینجایی‌ها به بنگلادش شد و سیلی از انتقادها و اتهامات به سمت نیروهای امنیتی و دولت میانمار بابت ارتکاب تجاوزهای گروهی و کشتار و سوزاندن خانه‌های روهینگیایی‌ها روان شد.

سفیر میانمار در سازمان ملل این قطعنامه را "نمونه‌ای دیگر از معیار دوگانه و گزینشی و استفاده تبعیض‌آمیز از هنجارهای حقوق بشری" توصیف کرد که برای "اعمال فشار سیاسی ناخواسته بر میانمار" ارائه شده است.

وی ادامه داد: این قطعنامه برای یافتن راه حلی برای این اوضاع پیچیده در راخین نیست و تلاش‌های دولت میانمار را برای رسیدگی به این چالش‌ها رد کرده است. این قطعنامه باعث ایجاد بی‌اعتمادی و قطبی شدن جوامع مختلف در منطقه می‌شود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین نسبت به یافته‌های هیات حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی درباره نقض‌های گسترده حقوق بشری و سوء استفاده‌هایی که روهینگیایی‌ها و سایر اقلیت‌های میانمار از آن‌ها در عذابند، هشدار داد.

در قطعنامه مذکور همچنین به دولت میانمار تاکید شده تا اقدامات قاطع را در راستای از بین بردن تبعیض نهادینه و سیستماتیک علیه روهینگیایی‌ها انجام دهد و شرایطی را برای بازگشت امن، داوطلبانه، شرافتمندانه و با دوام تمامی آوارگان از جمله روهینگیای‌ها فراهم کند. روهینگیایی‌ها دو بار از بنگلادش به میانمار به دلیل مهیا نبودن شرایط امتناع کرده‌اند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/رهبر میانمار اتهام نسل‌کشی روهینگیاها در کشورش را «مغلطه‌آمیز» خواند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد