Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@11:56:54 GMT

تکمیل زنجیره تولید در کل گروه فولاد مبارکه

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۴۲۳۹

به گزارش ایلنا،‌ عظیمیان با تأکید بر اهمیت تولید مولد و نقش آن در اشتغال‌زایی و چرخۀ اقتصادی کشور تصریح کرد: منفک شدن از اقتصاد متکی به نفت هر روز بیشتر از پیش احساس می‌شود؛ ازاین‌رو فولاد مبارکه به‌منظور اجرای کامل چرخۀ فولاد در گروه خود و به‌ویژه در این شرکت آمادگی کامل دارد و انتظار می‌رود دولت و مسئولان محترم استان چهارمحال و بختیاری نیز این شرکت را در این زمینه یاری کنند؛ چراکه این استان قابلیت چرخۀ کامل زنجیرۀ فولاد را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این بازدید مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت نیز ضمن ارائه گزارشی از روند تولید این شرکت گفت: شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن، در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

محمود ارباب‌زاده با بیان این‌که فولاد سفیددشت با تولید 550 هزار تن آهن اسفنجی از ابتدای امسال تاکنون به‌اندازه کل سال 1397 تولید آهن اسفنجی داشته و رکورددار تولید در بین طرح‌های هفتگانه فولادی است، تصریح کرد: واحد فولادسازی این شرکت هم‌اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت در حال آماده‌سازی است و انتظار می‌رود با تلاش کارکنان، پیمانکاران و مسئولان دست‌اندرکار سال آینده شاهد ذوب‌گیری کورۀ قوس آن باشیم.

وی با اشاره به این‌که فولاد مبارکه اصفهان ۶۵ درصد و ایمیدرو نیز ۳۵ درصد سهام شرکت فولاد سفیددشت را دراختیار دارند، افزود: واحد احیا مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به عنوان فاز اول این کارخانه با مشارکت فولاد مبارکه و ایمیدرو به عنوان نخستین طرح فولاد استانی، در آبان ماه سال 95 راه اندازی شده و اکنون نیز در راستای تکمیل زنجیره تولید در حال آماده سازی واحد فولادسازی خود است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان چهار محال و بختیاری چهارمحال و بختیاری شرکت فولاد فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: امروز تأمین خوراک پایدار یکی از مشکلات بزرگ صنایع پتروشیمی است.

او افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت مثمرثمر بوده است،هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی اضافه کرد:حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C2+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: از شرکت‌های پتروشیمی درخواست می کنم  به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر